• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60542
+
-

اراضی کشاورزی دشتی به سامانه نوین آبیاری مجهز شد

فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: در دولت تدبیر و امید 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تحت فشار تجهیز شد.
به گزارش ایرنا، «عبدالله نادری» در مراسم هفته کشاورزی در دشتی افزود: این شهرستان در زمینه اجرای آبیاری تحت فشار در استان بوشهر رتبه اول را به خود اختصاص داده است. 
وی افزود: سال گذشته با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار بیش از ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشتی به سیستم آبیاری نوین تحت فشار مجهز شد.

فرماندار دشتی ادامه داد: کشاورزی محور اصلی توسعه اقتصادی در دشتی است و در زمان حاضر، بیشترین اشتغال‌زایی با ۳۵ درصد در بخش کشاورزی است و هم‌اکنون ۲۶ هزار نفر از مردم این شهرستان در این بخش فعالیت دارند. 
نادری بیان کرد: دشتی در زمینه تولید کنار پیوندی قطب کشور است و در تولید نشای گوجه‌فرنگی نیز قطب استان بوشهر و جنوب کشور محسوب می‌شود. 

وی به احداث ۲ سد باغان و دشت پلنگ در دشتی اشاره کرد و افزود: با اجرای این سد زمینه برای توسعه هرچه بیشتر کشاورزی و تامین آب اراضی دیم فراهم خواهد شد.
فرماندار دشتی از تلاش‌های کارکنان و مدیران جهاد کشاورزی مرکز شهرستان و بخش‌های شنبه و طسوج و کاکی در خدمت‌رسانی به کشاورزان در سال گذشته قدردانی کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید