• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60520
+
-

تکمیل راه‌آهن اقلید - یاسوج در کمترین زمان

خبر کهگیلویه و بویراحمد
تکمیل راه‌آهن اقلید - یاسوج در کمترین زمان

نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش خواهیم کرد که در سال‌های آینده اعتبارات بهتری به راه‌آهن اقلید- یاسوج اختصاص یابد تا در کمترین زمان به اتمام برسد. 
به گزارش ایسنا، «غلام‌محمد زارعی» افزود: در قانون بودجه سال 98 راه‌آهن اقلید- یاسوج 20 میلیارد تومان اعتبار داشت که پیشنهاد دولت 5 میلیارد تومان بوده و در مجلس به 20 میلیارد تومان افزایش داده‌ایم.
وی اظهار کرد: قطعه اول راه‌آهن اقلید- یاسوج به طول 20 کیلومتر 70 درصد پیشرفت دارد. 

نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عملیات زیرسازی این قطعه انجام شده است، اما عملیات روسازی باید همزمان با سایر قطعات انجام شود. 
زارعی تصریح کرد: در تلاشیم که قطعه دوم نیز به مناقصه گذاشته و عملیات اجرایی این قطعه نیز شروع شود.

وی ادامه داد: پیگیریم که با کمک وزارت راه و شهرسازی از طریق سرمایه‌گذاران این بخش، کل 140 کیلومتر راه‌آهن را که 11 کیلومتر تونل دارد، به اجرا درآوریم.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به شرایط و محدودیت‌های شدید اعتباری در مقایسه با سایر پروژه‌ها ریلی اختصاص 20 میلیارد تومان برای امسال خوب و قابل‌توجه است، اما با توجه به افزایش هزینه‌ها و سختی مسیر زمان بهره‌برداری راه‌آهن اقلید – یاسوج قابل‌پیش‌بینی نیست. 

زارعی بیان کرد: در تلاشیم که با بهبود اوضاع مالی کشور از طریق منابع عمومی و سرمایه‌گذاری، این پروژه را در حداقل زمان افتتاح کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.
وی یادآور شد: در سال گذشته، 11 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید