• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60497
+
-

راه‌اندازی ۲۱ پروژه کشاورزی در بوشهر

راه‌اندازی ۲۱ پروژه کشاورزی در بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از افتتاح ۲۱ پروژه در عرصه زیرساخت‌های آب، خاک، زیربنایی و تولیدات دامی، شیلاتی و گیاهی در استان بوشهر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری ۴۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش تسنیم، «محمدتقی منوچهری» با تبریک هفته جهاد کشاورزی و با بیان این‌که جهاد سازندگی در 27 خرداد سال 1358 به فرمان امام راحل با هدف محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی افتتاح شد اظهار کرد: جهاد کشاورزی استان بوشهر در عرصه خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی نقش مهم و برجسته‌ای داشته است و در جریان جنگ تحمیلی هشت‌ساله 55 شهید، 140 جانباز و 14 آزاده تقدیم انقلاب کرده است.

وی با گرامی‌داشت هفته جهاد کشاورزی از افتتاح طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی و شیلاتی خبر داد و بیان کرد: در این هفته که از 21 تا 27 خرداد برگزار شده، 21 پروژه در نقاط مختلف استان بوشهر با اعتبار 49 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افتتاح این پروژه‌ها را در بخش‌های آب، خاک، امور زیربنایی، تولیدات گیاهی، دامی، شیلاتی، صنایع کشاورزی و عمرانی دانست و تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها 219 شغل مستقیم و 213 اشتغال غیرمستقیم در استان بوشهر ایجاد شده است.

منوچهری تولید گندم را در استان مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امسال گندم‌کاران استان بوشهر 163 هزار تن گندم تولید کردند که تولید این میزان گندم یک رکورد در استان بوشهر محسوب می‌شود. وی با اشاره به تحویل 143 هزار تن محصول گندم کشاورزان به مراکز خرید تصریح کرد: تحویل گندم به مراکز خرید استان بوشهر نسبت به سال زراعی گذشته 850 درصد رشد داشته و بیشتر رشد در حوزه خرید گندم در کشور است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید