• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60528
+
-

افتتاح 2 اقامتگاه بوم‌گردی در بوانات

کوتاه از فارس
افتتاح 2 اقامتگاه بوم‌گردی در بوانات

دو اقامتگاه بوم‌گردی در آیینی در شهرستان بوانات به بهره‌برداری رسید.  

به گزارش ایرنا، یکی از این اقامتگاه‌ها در منطقه سیمکان واقع در دهستان سیمکان و در جنوب غربی شهرستان بوانات با سرمایه اولیه 180‌میلیون تومان در بافت سنتی و قدیمی در زمینی به وسعت ۳۰۰ متر‌ مربع احداث شده است.

اقامتگاه بوم‌گردی دوم با نام «شاه رستم» نیز که اولین اقامتگاه بوم‌گردی در روستای بخش سرچهان شهرستان بوانات است، با سرمایه ۱۵۰۰ میلیون ریالی و متراژ ۲۵۰ متر مربع، به واقع، تجربه یک زندگی بومی- روستایی را برای مسافران فراهم می‌آورد.به گفته «حسین پوراسد» مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان بوانات، با افتتاح این اقامتگاه‌ها، در حال حاضر، این شهرستان دارای ۶ اقامتگاه‌ بوم‌گردی است.

از جاذبه‌های تاریخی- طبیعی این شهرستان مسجد جامع سوریان، پل بزرگ سوریان، چهارطاقی ساسانی، امام‌زاده شاه میرحمزه، قلعه تاریخی سیمکان، کاروانسرای برد شیراز، تفرجگاه پیر کدوئیه، شاه خاقان، آثار تاریخی روستای شیدان، روستای هدف‌ گردشگری بزم، امام‌زاده بی‌بی‌خاتون، قنات ابراهیم و شاه‌زاده‌ ابوالقاسم است. قالی، گلیم، تابلوفرش و خراطی، کشمش، گردو، جوز قند، انگور و مویز بخشی از صنایع دستی و سوغات و آش چله، دلمه، آش اسفند و قورمه از خوراکی‌های محلی این منطقه به شمار می‌آید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید