• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60462
+
-

تغییر برای صرفه‌جویی

استاندار بوشهر: از ابتدای تیر ماه ساعت کاری ادارات تا ۱۳ است

انرژی
تغییر برای صرفه‌جویی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: کاهش ساعت کار دستگاه‌های اجرایی این استان که توسط استاندار محترم ابلاغ شده مصرف برق را به میزان ۷۰ مگاوات کاهش داد. به گزارش فارس «اردشیر مذکوری»افزود: در این راستا از دستگاه‌های اجرایی برای نقش آفرینی در این کاهش قدردانی می‌شود و انتظار است با توجه به روزهای گرم پیش رو همکاری‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی برافزایش محسوس دما در این چند روز پیش رو انتظار است دستگاه های اجرایی و مردم در مدیریت مصرف برق اهتمام جدی داشته باشند. وی ادامه داد: در مقایسه صورت گرفته پیک بار مصرف برق در بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

مذکوری افزود: با این وجود چنانچه از سوی مصرف‌کنندگان اهتمام جدی برای کاهش مصرف صورت گیرد مشترکان بوشهری در تابستان پیش رو برقی مطمئن و مستمر خواهند داشت.
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر یادآور شد: تابستان امسال نسبت به سال گذشته دمای هوا ۲ درجه گرمتر است که این امر به طور طبیعی حدود 6 درصد به پیک بار مصرف برق استان بوشهر اضافه می‌کند.

وی در ارتباط با راهکارهای مهم در صرفه‌جویی نیز بیان کرد: تنظیم دمای کولر ها بین ۲۳ تا ۲۶ درجه، مدیریت موثر مصرف برق از ساعت ۱3 تا ۱۷ بعنوان ساعت های اوج مصرف، استفاده از لامپ های کم مصرف از موارد مهم و تاثیرگذار برای صرفه جویی در مصرف برق است.

مذکوری ادامه داد: به‌کارگیری وسایل برقی دارای برچسب انرژیA، سرویس به موقع کولرها، شستشوی ماهانه کنداکسور و پنل کولرها از دیگر راه‌های مؤثر در کاهش مصرف برق است که مشترکان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی گفت: اهتمام دستگاه‌های اجرایی برای تعطیلی در موعد مقرر و همچنین خاموش کردن تمامی دستگاه‌های سرمایشی هنگام ترک محیط کار از دیگر نکات قابل توجه برای مدیریت مصرف برق است.

مذکوری افزود: با توجه به اینکه تابستان گرمی خواهیم داشت موضوع مدیریت مصرف بسیار با اهمیت می باشد.


تغییر ساعت کاری ادارات از ابتدای تیر ماه

گرواند درباره تغییر ساعت کاری ادارت استان نیز عنوان کرد: با توجه به این‌که مصرف برق در کشور به اوج پیک رسیده است از ابتدای تیر ماه ساعت کاری ادارات تا ۱۳ است. رئیس شورای اداری استان بوشهر خاطرنشان کرد: تقلیل ساعت کاری ادارات برای این است که به مردم فشار نیاید و در سختی نباشند. لذا ابلاغیه در خصوص کار با اعمال تغییرات ابلاغ خواهد شد. استاندار بوشهر اظهار کرد: خواهش من از ادارات این است که مدیران و فرمانداران شخصا مدیریت و نظارت کنند تا پس از تعطیلی اداره وسایل برقی و سیستم‌های خنک‌کننده و کامپیوتری نیز خاموش شوند. 

وی با اشاره به اهمیت حوزه آب در استان بوشهر اظهار کرد: برای صرفه‌جویی، مدیریت آب استان گزارش کاملی از وضعیت کاهنده‌ها و استفاده دستگاه‌های اجرایی و ادارات از این امکان در حوزه آب ارائه دهد. 
گراوند با اشاره به مراحل مبارزه با آفت ملخ تهدید‌کننده در استان بوشهر گفت: در این زمینه اخبار روزانه دریافتی از سازمان جهاد کشاورزی بوشهر شاهدی بر کاهش جمعیت این گونه مهاجم در استان است. 
 

جزئیات تغییر ساعت کاری اداره‌ها در بوشهر




تغییر ساعت کاری ادارات یکی از مهم‌ترین راهکارهای وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده در فصل تابستان است که در این زمینه مذاکراتی با استانداران صورت گرفته و تاکنون نام ۲۲ استان از جمله بوشهر،  در این لیست جاخوش کرده است. 
به گزارش ایسنا، افزایش مصرف برق در ایران با نزدیک شدن به فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، دغدغه گذر از فصل تابستان بدون خاموشی برنامه‌ریزی‌شده را باز هم پررنگ کرده و مسئولان وزارت نیرو به دنبال راهکارهایی هستند که از این اتفاق جلوگیری کنند. تغییر ساعت کاری ادارات یکی از سناریوهای روی میز است که مسئولان در حال اجرا کردن آن هستند؛ راهکاری که سال گذشته نیز اجرا شده بود و آمارها نشان می‌داد که تغییر ساعت اداری سال گذشته نتایج مناسبی در پی داشت و از این طریق سال ۱۳۹۷ حدود 2 هزار مگاوات صرفه‌جویی صورت گرفت. 

چندی پیش، «هادی مدقق» مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر، خبر داد از آنجا که وزارت نیرو به خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده فکر نمی‌کند، سعی بر اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف دارد و یکی از برنامه‌ها تغیر ساعت کار اداری است. به گفته وی، برای این منظور مذاکراتی با استانداران صورت گرفت و تقریباً همه استانداران موافقت خود را با این برنامه اعلام کرده بودند.


تغییر ساعت کاری ادارات ۲۲ استان

«مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق با بیان این‌که تاکنون اصلاح ساعت اداری ۲۲ استان قطعی شده است گفت: استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، ایلام، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، زنجان، یزد، قم، کردستان، همدان، اردبیل، کرمانشاه، مازندران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و یک استان دیگر اصلاح خواهد شد. البته ممکن است 5 استان دیگر نیز به استان‌های مذکور اضافه شوند. 
سخنگوی صنعت برق درباره این‌که ساعت ادارات چه تغییری خواهد یافت توضیح داد: ساعت کاری ادارات یک ساعت زودتر آغاز می‌شود و یک ساعت زودتر به پایان می‌رسد. 

رجبی مشهدی از بررسی میزان مصرف برق در ادارات بعد از ساعت تعطیلی آنها خبر داد و افزود: بعد از اتمام ساعت اداری قطع وسایل سرمایشی و چراغ‌ها بررسی می‌شود تا مطمئن شویم مصرف ادارات کاهش یافته است.
وی در پایان درباره این‌که اصلاح ساعت از چه تاریخی صورت می‌گیرد اظهار کرد: این موضوع به تشخیص استانداران خواهد بود. برخی از استان‌ها این تغییر را از  ۱۵خرداد آغاز کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید