• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60206
+
-

حضور هزار نوآموز دامغانی در طرح سنجش سلامت

مدیر آموزش و پرورش دامغان با بیان این‌که هزار و ۵۰ نوآموز شهرستان بدو ورود به دبستان در طرح ملی سنجش شرکت می‌کنند گفت: این طرح به مدت 2 ماه ادامه دارد.

«حسن کاتبی» در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که طرح ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در یک پایگاه ثابت شهری واقع در دبستان شهیده کردی دامغان و یک پایگاه سیار در شهرهای دیباج، کلاته رودبار و روستاهای اطراف اجرا خواهد شد اضافه کرد: ‌هزار و ۵۰ نوآموز در این طرح حضور خواهند داشت.
وی افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف سنجش میزان سلامتی و ارزیابی هوش، بینایی، شنوایی و همچنین شناسایی و هدایت دانش‌آموزان خاص به مدت 2 ماه اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان با ابراز این‌که پوسیدگی دندان، چاقی، کوتاهی شدید قد و کارت واکسیناسیون نوآموزان در این طرح رصد می‌شود بیان کرد: همچنین در این میان افراد دارای شرایط خاص مانند اوتیسم، نابینا، ناشنوا و دارای مشکل ذهنی به مدارس استثنایی ارجاع داده می‌شوند.

کاتبی اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در دامغان زیر پوشش طرح سنجش قرار گرفتند و برای افرادی که سلامت آنان مورد تأیید بوده کارت سلامت صادر و وارد مدارس ابتدایی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :