• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60110
+
-

ساخت شهرک شیلات در طغرود قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان: پس از فراهم کردن مقدمات ساخت این شهرک، امسال شاهد کلنگ‌زنی آن خواهیم بود

شیلات
ساخت شهرک شیلات در طغرود قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: به دنبال فراهم کردن مقدمات ساخت شهرک شیلات طغرود در استان هستیم.

«عباس پورمیدانی» در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شهرک شیلات طغرود اظهار کرد: پس از فراهم آمدن مقدمات ساخت این شهرک، امسال شاهد کلنگ‌زنی آن خواهیم بود و ساخت شهرک، اولویت کار سازمان جهاد کشاورزی استان قم است. 

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های کلان ما تولید ماهی تیلاپیا در استان قم است و تولید این ماهی خطری برای استان ندارد، چراکه ماهی تیلاپیا در همه جا تولید و مصرف می‌شود. پورمیدانی با اشاره به استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در استان قم اظهار کرد: در حدود 20 هزار هکتار از اراضی زراعی استان از سامانه‌های نوین آبیاری استفاده می‌کنند و هر سال حدود 4 تا 5 هزار هکتار به مساحت این اراضی دارای سامانه‌های نوین آبیاری در استان قم اضافه می‌شود. 

وی ادامه داد: به صورت واقعی باید به محدودیت‌های منابع آب در استان قم توجه کنیم و به همین دلیل، ایجاد و توسعه واحد کشاورزی و دامداری جدید در استان با تعریف منابع آب جدید توجیه ندارد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: محصول پسته کم‌آب‌بر است و به همین دلیل مساحت باغ‌های آن در استان از 2 هزار هکتار به 12 هزار هکتار رسید. 

همچنین مساحت اراضی گل محمدی در استان قم افزایش پیدا کرد و از چند ده هکتار به 400 هکتار رسید. گونه‌هایی همچون پسته و گل محمدی مصرف آب کمی دارند و اشتغال و ارزش اقتصادی این محصولات بالاست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :