• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60172
+
-

راه‌اندازی سامانه گردشگری سلامت در استان

رئیس جهاد دانشگاهی قم از راه‌اندازی سامانه گردشگری سلامت استان قم در آینده‌ای نزدیک توسط جهاد دانشگاهی قم خبر داد.

«محمد حیدری» در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: امسال با توجه به اولویت قرار گرفتن طرح‌هایی که بازدهی اقتصادی مناسبی دارند، جهاد دانشگاهی طرح سامانه گردشگری سلامت را در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم ارائه کرد.
وی افزود: طرح سامانه گردشگری سلامت استان قم در ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید و بنا شد تا طرح در سامانه نیپا که به منظور پایش و بررسی طرح‌های اقتصادی کشور راه‌اندازی شده است، ثبت و سپس مراحل اجرایی آغاز شود.

رئیس جهاد دانشگاهی قم بیان کرد: استان قم در بخش درمانی و سلامت ظرفیت بالا و بسیار خوبی دارد و مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم نمونه‌ای از آن است. همچنین با توجه به هزینه پایین درمان و حضور تعداد زیادی از زائران خارجی در استان قم، می‌توان با راه‌اندازی سامانه گردشگری سلامت و اتصال اطلاعات بخش‌های مختلف با یکدیگر، بستر بسیار خوب اقتصادی را در استان قم مهیا کرد. وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه گردشگری سلامت، باعث رونق مراکز درمانی و ایجاد اشتغال مناسب برای جوانان استان می‌شود و از طرف دیگر نیز، گردش مالی مناسبی را هم برای استان قم ایجاد می‌کند.

حیدری گفت: برای ایجاد سامانه جامع، نیاز است تا همه بخش‌ها و دستگاه‌ها از جمله بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، داروخانه‌ها و هتل‌ها اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند و این اطلاعات با یکدیگر متصل شوند تا مراجعه کنندگان بتوانند با همه خدمات در استان قم آشنا شوند. وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی این آمادگی و ظرفیت را دارد تا این سامانه را ایجاد کند و سپس بخش‌های مختلف به بارگذاری اطلاعات خود اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید