• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60179
+
-

بلاتکلیفی بانوان قایقران در اراک

نایب رئیس هیأت قایقرانی استان مرکزی گفت: به دلیل نبود محل مناسب، بانوان قایقران اراک طی ۲سال اخیر در دریاچه آلومینیوم تمرین می‌کردند که از یک ماه قبل امکان تمرین در این محل نیز سلب شده است. 

«زهره حسنخانی» در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که در اراک نزدیک به ۴۰ نفر از بانوان در رشته قایقرانی مشغول به تمرین هستند اظهار کرد: نزدیک به 2 سال است در اراک امکان تمرین در این رشته برای بانوان قایقران وجود ندارد، زیرا بدون جایگاه مناسب تمرین بودیم و بانوان ورزشکار در دریاچه آلومینیوم تمرین می‌کردند که حدود یک ماه نیز از تعطیلی این دریاچه برای تمرین قایقرانان می‌گذرد. 

وی افزود: هر بار با تغییر مدیریت شرکت آلومینیوم‌سازی اراک، فرصت تمرین در این دریاچه برای قایقرانان به تعویق می‌افتد تا زمانی که مجدداً اجازه ورود به دریاچه را برای تمرین پیدا کنند. در نشست اخیر معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با هیأت‌های ورزشی استان قرار شد این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد. حسنخانی گفت: با صحبت‌های به عمل آمده درصدد هستیم تا پیدا کردن محل مناسب تمرین، با آماده ساختن فضای مناسب و تجهیزات، امکان تمرین قایقرانان را به مدت 2 روز در هفته در سد کشه واقع در جاده فراهان طی یک ماه آینده فراهم کنیم. 

وی اظهار کرد: از قایقرانان استان آمنه شیرزادی در رده سنی بزرگسالان، ملیکا برون و نرگس فراهانی در رده سنی جوانان در رشته کانوپولو برای حضور در اردوی تیم‌ملی بازی‌های آسیایی که در مرداد ماه برگزار می‌شود دعوت به عمل آمده است. نایب رئیس هیأت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی گفت: نرگس فراهانی بانوی قایقران استان نیز در بازی‌های اسلالوم قهرمانی کشور رده جوانان حضور پیدا می‌کند. همچنین رشته کایاک و دراگون بوت نیز در شهرستان ساوه فعال است.

حسنخانی بیان کرد: بیشتر تجهیزات قایقرانی استان در شهرستان ساوه به کار گرفته شده است و نزدیک به ۳۵ نفر از بانوان در رشته‌های دراگون بوت و کایاک مشغول فعالیتند و به زودی رشته اسلالوم نیز در این شهرستان فعال می‌شود.
نایب رئیس هیأت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی اظهار کرد: نخستین مدرسه قایقرانی استان مرکزی در شهرستان ساوه اردیبهشت افتتاح شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید