• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60121
+
-

پارک ملی کویر جاده مناسب می‌خواهد

مدیر کل محیط‌ زیست استان سمنان با بیان این‌که طبیعت استان جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد گفت: نبود جاده مناسب به پارک ملی کویر گرمسار مانع رونق گردشگری در مهم‌ترین ذخیره‌گاه حفاظت شده حیات وحش جهان است.
«امیر عبدوس» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: پارک ملی کویر واقع در شهرستان گرمسار استان سمنان به دلیل زیبایی‌های منحصر به فرد علاقه‌مندان زیادی دارد، اما نبود زیرساخت و راه دسترسی مناسب موجب محدودیت در رونق گردشگری در این منطقه شده است.

وی ادامه داد: فصل‌های بهار و پاییز فصل مناسب برای بازدید از پارک ملی کویر است، اما جاده مناسب وجود ندارد و با بارش باران مسیر دسترسی نیز مسدود می‌شود و گردشگران نمی‌توانند از منطقه بازدید کنند.
عبدوس با بیان این‌که نبود محلی برای اقامت و مشکل پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه از دیگر موانع رونق گردشگری در پارک ملی گرمسار است افزود: با تأمین زیر ساخت، این منطقه به یکی از محورهای توسعه گردشگری در استان سمنان مبدل می‌شود.

به گفته عبدوس، جاده سنگفرش واقع در پارک ملی کویر، یک نماد تاریخی با قدمت چند صد ساله است که همواره گردشگران از سراسر جهان برای بازدید از این اثر تاریخی به این منطقه سفر می‌کنند و تأمین زیرساخت لازمه توسعه گردشگری در این منطقه است.
وی اضافه کرد: جاده‌ای در نزدیکی جاده ابریشم در حال ساخت است که ممکن است به نماد تاریخی در دل کویر آسیب برساند. از این رو ضرورت دارد برای جلوگیری از هر گونه خطر آسیب به این تاریخ و اصالت کشور در مکان‌یابی جاده تجدید نظر شود.

عبدوس از پارک ملی توران نیز به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های استان سمنان برای رونق گردشگری یاد کرد و افزود: در پارک ملی توران زیرساخت‌هایی فراهم شده اما نیازمند توسعه است. وی بیان کرد: برای جلوگیری از ایجاد تخریب و بروز خطر در حیات وحش، منطقه‌های گردشگری در پارک‌های ملی استان سمنان، تقسیم بندی شده و این تقسیم بندی به راهنمایان تور گردشگری اعلام شده است. مدیر کل محیط‌ زیست استان سمنان گفت: گردشگران با اهداف مختلف مانند علمی و گردشگری سفر می‌کنند و با توجه به عنوان تور برای جلوگیری از تخریب حیات وحش، مجوز بازدید صادر و محدوده تعیین می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید