• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59909
+
-

۶۵ پروژه نیمه‌تمام فضای آموزشی در استان

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: ۶۵ پروژه فضای آموزشی خیرساز و مشارکتی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۱ درصد در استان وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۹ پروژه تکمیل شود. 

به گزارش مهر، «حسین محمدی» افزود: از سال ۹۲ که طرح استانداردسازی مدارس در کشور کلید خورد تاکنون ۴۱ میلیارد تومان در استان هزینه شده و باقی مانده فضاهای آموزش که ۲۰۸۸ کلاس است برای تکمیل آنان حدود ۳۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این استاندارسازی به پایان برسد. وی افزود: بر اساس آمار در سال ۹۲ در استان مرکزی ۷۲۶۲ کلاس غیر استاندارد از لحاظ گرمایشی وجود داشت که تاکنون حدود ۵۰۷۴ کلاس استاندارد شده است. 

محمدی با اشاره به این‌که ‌اکنون ۹۹ مدرسه با ۱۲۴ کلاس از گرمایش‌های ناایمن و غیراستاندارد استفاده می‌کنند بیان کرد: جمع‌آوری وسایل گرمایشی ناایمن به میزان ۲۱۸۸ کلاس در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم با کمک استاندار مرکزی و سازمان نوسازی مدارس و تأمین اعتبارات مورد نیاز، امسال جشن برچیدن بخاری‌های نفتی و غیراستاندارد را در استان مرکزی برگزار کنیم. 

مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی گفت: شعار خیرین مدرسه‌ساز امسال، شعار «سال خیرین مدرسه‌ساز» و با رویکرد ایمن‌سازی مدارس و کمپین «همه برپا» با هدف استاندار‌سازی و حذف بخاری‌های نفتی و ناایمن در مدارس کشور برگزار می‌شود. محمدی افزود: در کنار رویکرد اصلی جشنواره، طرح جمع‌آوری مدارس کانکسی نیز در دستور کار قرار دارد. 

وی ادامه داد: ‌اکنون ۷۴ مدرسه با ۸۱ کلاس درس به صورت کانکسی در استان فعال است که در این رابطه طرحی به شورای فنی استان ارائه شده که با حداقل استانداردهای ممکن بتوانیم بخشی از این مدارس کانکسی را در استان جمع کنیم.
به گفته مدیر کل نوسازی استان مرکزی، امسال اعتبارات استانی نسبت به سال گذشته در این حوزه افزایش یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید