• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59928
+
-

ارائه ۱۳۰ مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای استان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: ۱۳۰ حرفه در 4 بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در مراکز فنی و حرفه‌ای به هنرآموزان این استان آموزش داده می‌شود. «احمد عطارنیا» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تغییر نگرش دانش‌آموزان به بازار کار، پر کردن اوقات فراغت آنان و همچنین در توانمندسازی دانش‌آموزان بسیار موثر است. 

وی توجه به رویکردهای مهارتی برای اوقات فراغت جوانان را مهم‌ترین برنامه این اداره کل در تابستان امسال عنوان کرد و افزود: تخمین زده می‌شود بین ۲ تا ۲ هزار و۵۰۰ دانش‌آموز و دانشجو از کلاس‌های آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای قم در تابستان امسال بهره‌‌مند شوند. 

به گفته عطارنیا، اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای قم با دارا بودن 7 مرکز ثابت دولتی و حدود ۱۸۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در شهر آمادگی کامل برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را دارد. وی با بیان این‌که در نیمه نخست سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۷۸ نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند گفت: 7 هزار و ۶۲۸ نفر در قالب ۸۹۴ هزار و ۱۳۰ نفر ساعت در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را فرا گرفتند. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم اضافه کرد: در آموزشگاه‌های غیردولتی فنی و حرفه‌ای قم نیز به 4 هزار و ۹۵۰ نفر در قالب یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۵۴ نفر ساعت آموزش ارائه شد. وی با تأکید بر این‌که هر دانش‌آموز باید یک مهارت فنی و تخصصی را در طول تابستان آموزش ببیند افزود: جوانان نه فقط از لحاظ نظری بلکه از لحاظ فنی و مهارتی نیز باید از رشته‌ای فارغ‌التحصیل شوند. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم هدف از پرکردن اوقات فراغت جوانان را شکل‌گیری شخصیت و هویت ایرانی اسلامی آنها و کسب مهارت اعلام کرده و افزود: باید بتوانیم در این برهه از زمان با تغییر زیربنای فکری جامعه و کسب مهارت‌های کاربردی و کارآفرینی، به توسعه فضای کسب و کار رونق بخشیده و شغل ایجاد کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید