• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59703
+
-

شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر زیر ذره‌بین راهداری

حمل‌و‌نقل
شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر زیر ذره‌بین راهداری

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کرمانشاه از نظارت بیشتر بر شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر در این استان خبر داد. به گزارش مهر «فریبرز کرمی» اظهار کرد: برای تحقق حمل و نقلی پویا و روان در چارچوب قوانین و مقررات و نیز استفاده از ظرفیت حداکثری ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در جابه‌جایی مسافر درصدد قانونمند شدن شرکت‌ها و موسسات حمل‌و‌نقل مسافر و رانندگان هستیم. 

وی درباره مهم‌ترین مشکلات موجود گفت: نبود تسهیلات برای تجهیز شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر، فعالیت غیرقانونی پلاک شخصی‌ها در بخش مسافربری، کمبود امکانات رفاهی در پایانه‌های عمومی و فرسوده بودن ناوگان مینی‌بوس از جمله مشکلات فعلی در حوزه حمل‌و‌نقل مسافر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کرمانشاه مهم‌ترین راهبردهای توسعه‌ای در این حوزه را شامل الزام شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافربری بر رعایت قوانین، کنترل دروازه‌ای محورهای مواصلاتی با اعزام گشت مشترک با پلیس، خارج نشدن مسافر بدون صورت وضعیت، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تقویت طرح نوبت‌دهی و الزام آن به شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر، الزام جابه‌جایی مسافران با ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، تقویت شرکت‌ها در تامین ناوگان ملکی، تجهیزات ایمنی، آموزشی و کنترل ناوگان عمومی و خدمه سفرهای برون‌شهری و تغییر رویه حمل‌و‌نقل از راننده محوری به شرکت محوری اعلام کرد.

وی از تلاش برای همکاری و تعامل بیشتر با پلیس راه، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان، مدیران شرکت‌ها و مدیران فنی، بازدیدهای دوره‌ای از فعالیت شرکت‌های حمل‌و‌نقل، ناوگان و رانندگان و ارائه خدمات بهتر به مسافران خبر داد. 
کرمی اظهار کرد: درصدد توزیع لاستیک میان رانندگان و ناوگان حمل‌و‌نقل به نرخ دولتی، نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارائه خدمات بهتر به مسافران در بخش حمل‌و‌نقل مسافر، نظارت بر عملکرد رانندگان از طریق سامانه سپهتن و نظارت بر عملکرد فنی ناوگان از طریق سامانه FMS هستیم. 

وی تصریح کرد: به طور جدی درصدد نظارت بر فعالیت شرکت‌ها و موسسات حمل‌و‌نقل مسافر، نظارت دقیق بر عملکرد رانندگان و ناوگان عمومی برون‌شهری هستیم. همچنین از طریق سازمان‌های غیردولتی تحت پوشش به دنبال ترغیب بخش خصوصی به نوسازی ناوگان و احداث پایانه‌های عمومی هستیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید