• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59699
+
-

اجرای طرح تابستانی در جاده‌ها

رئیس پلیس راه کرمانشاه: 100 تیم محسوس و نامحسوس محورهای کرمانشاه را پوشش می‌دهند

راه
اجرای طرح تابستانی در جاده‌ها

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح تابستانی پلیس راه از 20 خرداد گفت: در این طرح 100 تیم محسوس و نامحسوس پلیس محورهای استان را پوشش می‌دهند.  به گزارش ایسنا، سرهنگ «مراد حیدری» با اشاره به شروع سفرهای تابستانی از اواخر خرداد بیان کرد: هر سال با آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شاهد موج سفرهای تابستانی هستیم و به همین علت و به منظور کنترل بهتر ترافیک محورها طرح تابستانی پلیس راه در طول تابستان اجرامی‌شود.

وی افزود: آمارهای پلیس راه نشان می‌دهد متاسفانه بیشترین تصادفات در طول سال مربوط به فصل تابستان و بیشترین فوتی‌های تصادفات در این فصل هم مربوط به ماه مرداد است. حیدری تصریح کرد: سال گذشته 116 نفر در تصادفات فصل تابستان در محورهای استان جان خود را از دست دادند که ماه مرداد با 46 کشته بیشترین تعداد فوتی تصادفات را در این فصل به خود اختصاص داد.وی ادامه داد: به منظور کاهش تعداد فوتی‌های تصادفات و پیشگیری از تصادفات هر سال این طرح از اواخر خرداد به اجرا درمی‌آید که امسال نیز این طرح از 20 خرداد شروع شده و تا اول مهرماه ادامه خواهد داشت. 

حیدری از حضور 100 تیم محسوس و نامحسوس در این طرح خبر داد و افزود: در طول فصل تابستان 15 تیم نامحسوس و 75 تیم محسوس محورهای استان را پوشش می‌دهند و در کنار آنها 10 گشت انتظامی هم در قالب گشت‌های ترافیک در محورها حضور دارند.  وی از به‌کارگیری 80 دستگاه دوربین سیار در سطح محورهای استان خبر داد و افزود: در مجموع در طول طرح از تمام ظرفیت‌ها برای پوشش بهتر محورها و کنترل ترافیک استفاده خواهیم کرد. 

حیدری با اشاره به تشدید برخوردهای پلیس در طول اجرای طرح گفت: چنانچه راننده‌ای 2 تخلف حادثه‌ساز مانند سرعت یا سبقت غیرمجاز مرتکب شود، علاوه بر اعمال قانون، خودروی متخلف به مدت 72 ساعت در پارکینگ متوقف می‌شود.  وی در همین زمینه از رانندگان خواست مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و از انجام هرگونه تخلف حادثه‌ساز اجتناب کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بر داشتن برنامه‌‌ریزی در طول سفر تاکید کرد و افزود: بهتر است افراد قبل از سفر برنامه زمان‌بندی داشته باشند تا از هرگونه شتاب و عجله در طول مسیر خودداری کنند.وی درباره رانندگی در زمان خواب آلودگی هم هشدار داد و افزود: متاسفانه رانندگان به این مورد بی‌توجهند و همواره تصور آنها این است که حادثه برای دیگران است، اما شاهد هستیم بسیاری از تصادفات مرگبار نزدیک شهرها به خاطر خواب آلودگی رانندگان است.  حیدری تصریح کرد: توصیه می‌شود رانندگان حتما هر دو ساعت یک بار توقف و استراحت کنند و حتما در زمانی که به خواب نیاز دارند در گوشه‌ای از مسیر توقف کنند و بخوابند و با هوشیاری کامل به مسیر ادامه دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید