• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59700
+
-

معضل غرق شدن جوانان بیجار

رئیس مدیریت بحران بیجار با بیان این‌که در این شهرستان همواره با غرق شدن جوانان روبه‌رو هستیم، گفت: با درایت، توجه، آموزش و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها می‌توان جلوی این خطر را گرفت. به گزارش ایسنا «علی اکبر ورمقانی» با اشاره به این‌که همه شهروندان باید از محافظ برق برای وسایل برقی استفاده کنند، اظهار کرد: نباید وسایل برقی مستقیم به برق متصل باشد و این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است.

وی افزود: اعضای شورای مدیریت بحران در تمامی جلسات خود به صرفه‌جویی در مصرف برق توجه کنند، قطعا اگر ما مصرف برق را کنترل کنیم ساعات خاموشی کاهش می‌یابد. رئیس مدیریت بحران بیجار تصریح کرد: نیروی انسانی توانمند برای نجات غریق در شهرستان بیجار وجود دارد اما آن‌چنان که نیاز است به تجهیزات لازم غواصی مجهز نیستند. 

ورمقانی ادامه داد: متولیان سدها و رودخانه‌ها باید در نقاط حساس تابلوهای هشدار نصب کنند و از نیروی انتظامی درخواست می‌شود گشت انتظامی مستقر کند. رئیس مدیریت توزیع برق شهرستان بیجار در ادامه جلسه با تاکید بر این‌که مهم‌ترین عیب برق این است که نمی‌توان آن را در بُعد کلان ذخیره‌سازی کرد و همواره باید تولید با مصرف برابر باشد، خاطرنشان کرد: در کل کشور در تابستان ۵۲ هزار مگابایت میزان تولید برق می‌شود که مصرف برق در این فصل ۵۸ هزار مگابایت است و باید این مقدار کمبود به نحوی جبران شود.

ابراهیمی ادامه داد: ۸۵ درصد نیروگاه‌های ما سوخت فسیلی هستند، کمتر از ۱۵ درصد نیروگاه‌های آبی و کمتر از یک درصد نیروگاه‌های تجدید‌پذیرند و حدود ۳۲ درصد گاز کل کشور صرف تولید برق در نیروگاه‌های سوخت فسیلی می‌شود. 
وی در ادامه با بیان این‌که اگر مشترکین ما درست مصرف نکنند، قطعا با قطعی برق رو‌به‌رو می‌شویم، گفت: همه خاموشی‌های برق در بیجار را مدیریت شده به اطلاع مردم می‌رسانیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :