• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59696
+
-

کاهش اتلاف برق در کردستان

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در حال حاضر میزان اتلاف انرژی در بخش توزیع استان 8/9 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی کاهش یافته است. به گزارش ایرنا «هیوا لهونیان» اظهار کرد: میزان تلفات انرژی در بخش توزیع برق کشور ۱۵ درصد است که نشان از پایین بودن این رقم در کردستان است. 

وی اصلی‌ترین موارد اتلاف برق را مربوط به بخش غیرفنی توزیع دانست و افزود: سرقت برق، وجود انشعاب‌های غیرمجاز، دستکاری کنتور و قرائت ناصحیح کنتور یا به‌موقع نبودن مهم‌ترین دلایل بروز تلفات انرژی است.  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: بخشی دیگر از تلفات انرژی مربوط به بخش فنی است که سهم ۶ تا 7 درصدی را در توزیع برق دارد. لهونیان در ادامه به برنامه وزارت نیرو برای افزایش تعرفه‌های برق در سال جاری اشاره کرد و گفت: تعرفه مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند 7 درصد افزایش می‌یابد. 

وی با بیان این‌که مشترکانی که مصرف ماهانه بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت برق دارند، پرمصرف محسوب می‌شوند، اضافه کرد: طبق برنامه‌‌ریزی انجام شده تعرفه مشترکان پرمصرف ۲۳ درصد بیشتر می‌شود. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به این‌که در حال حاضر برنامه‌ای برای خاموشی در تابستان اعلام نشده است، افزود: امیدواریم با مدیریت مصرف شاهد خاموشی در کشور و استان نباشیم. لهونیان ۳۲ درصد مصرف برق را مربوط به استفاده از سیستم‌های سرمایشی اعلام و اظهار کرد: انتظار داریم مشترکان در ساعات اوج مصرف برق (۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴) برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی همکاری لازم را داشته باشند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید