• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59507
+
-

احتمال سه‌شیفته شدن برخی از مدارس قزوین

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان: سرانه فضای آموزشی در قزوین به‌ویژه در مناطق ولایت، سرتک، مینودر، ملاصدرا و پونک به‌شدت پایین است

مدرسه
احتمال سه‌شیفته شدن برخی از مدارس قزوین

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین گفت: از نظر سرانه فضای آموزشی در قزوین به‌شدت در تنگنا هستیم و اگر این ‌روند ادامه یابد شاید برخی از مدارس سه‌شیفته شود. 

به گزارش ایسنا، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قزوین در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین اظهار کرد: اگر به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم باید بدانیم ریشه ‌این مبارزه در آموزش ‌و پرورش است از این ‌رو اگر بودجه‌ای در مدارس هزینه می‌شود باید آن را سرمایه‌گذاری بدانیم. 

وی توضیح داد: درمان همه دردهای جامعه در توجه به مدارس است. باید بدانیم بی‌توجهی به آموزش ‌و پرورش و بسته شدن در یک کلاس درس منجر به باز شدن دروازه یک زندان خواهد شد و برای بی‌توجهی به تربیت درست باید تاوان سنگینی را بپردازیم. 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین افزود: متولی امر تربیت فقط آموزش ‌و پرورش نیست و باید مسئولان دیگر نهادها و ارگان‌ها نیز به یاری ما بیایند تا جلو تولید ناهنجاری اجتماعی گرفته شود. رحمانی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های پرجمعیت استان گفت: در حال حاضر در منطقه پونک با وجود ساختمان‌های مرتفع و فانتزی و گران‌قیمت حتی یک متر فضای آموزشی وجود ندارد و فقط 2 مدرسه خیرساز آنجا داریم. 

وی تصریح کرد: از نظر سرانه فضای آموزشی در قزوین به ‌ویژه در مناطق ولایت، سرتک، مینودر، ملاصدرا و پونک به ‌شدت در تنگنا هستیم و اگر این ‌روند ادامه یابد شاید برخی از مدارس سه‌شیفته شود. 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین به اجرای طرح ملی «نماد» در آموزش‌ و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: طرح نماد یا همان نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان کاری ریشه‌ای و ارزشمند است که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را کاهش دهد.

 رحمانی یادآور شد: طرح نماد در سال جاری در 151 مدرسه در البرز و 6 مدرسه در قزوین اجرا شده و 584 کارگاه نیز برای دانش‌آموزان در این زمینه برگزار شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید