• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59536
+
-

صادرات پای مرغ همدان به کشورهای آسیایی

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از صادرات پای مرغ همدان به 3 کشور محدوده آسیای جنوب شرقی یعنی چین، ویتنام و تایلند خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، محمودرضا رسولی با اشاره به فعالیت کارگاه‌های بسته‌بندی مواد خام دامی در استان اظهار کرد: تغییر فرهنگ مصرف خانوار به سوی مواد پروتئینی بسته‌بندی‌شده، علاوه بر رونق تولید و ارتقای سطح بهداشت عمومی، با به‌کارگیری افراد در این کارگاه‌ها در کاهش معضل اجتماعی بیکاری نیز مؤثر بوده است. 

وی توضیح داد: با توجه به استقرار فرهنگ بهداشتی در جامعه و گسترش این فرهنگ، یکی از اولویت‌های اداره دامپزشکی استان از سال 95 کمک به راه‌اندازی، توسعه مراکز بسته‌بندی محصولات دامی بهداشتی و دارای شناسنامه بوده که در حال حاضر به 17 واحد رسیده است. 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تأکید بر این‌که در راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی کشتارگاه‌های استان طی سال‌های گذشته اقدامات زیادی صورت گرفته است، گفت: اطلاع‌رسانی به مردم و مخاطبان از لحاظ رعایت بهداشت مواد غذایی و خرید آلایش دامی به صورت بسته‌بندی توسط دامپزشکی موثر بوده است و مردم رضایت کامل دارند.
 
رسولی با اشاره به این‌که استفاده از کالاهای بسته‌بندی‌شده در استان با توجه به شناسنامه‌دار بودن آنها اعم از داشتن لیبل و برچسب اطلاعاتی تاریخ تولید و انقضا از استقبال خوبی برخوردار شده است، افزود: اکنون انواع مواد خام دامی شامل گوشت سفید، گوشت قرمز، آلایش دامی و پای مرغ در بازار استان با لیبل توزیع می‌شود و کارشناسان و مسئولان فنی دامپزشکی نیز از آنها بازدید می‌کنند. 

وی بیان کرد: از اهمیت بسته‌بندی مواد خام دامی و آلایش دامی این است که مردم مطمئن می‌شوند که مواد بسته‌بندی‌ در کشتارگاه تهیه شده است و کشتار غیرمجاز انجام نمی‌شود. 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به مصرف محصولات و فراورده‌های تولیدی در داخل استان یادآور شد: این محصولات به 11 استان کشور نیز صادر می‌شود. رسولی ادامه داد: صادرات پای مرغ به 3 کشور محدوده آسیای جنوب شرقی یعنی چین، ویتنام و تایلند به شکل بسته‌بندی و کاملاً بهداشتی زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌شود. 

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر تمام گوشت‌های استحصالی از کشتارگاه‌های استان همدان مسیر پیش‌سرد را طی می‌کنند، گفت: با مصوبات کمیته ساماندهی کشتارگاه‌ها و با هماهنگی مقامات قضایی و استانداری همه کشتارگاه‌های سنتی تعطیل شده است. 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان تأکید کرد: در حال حاضر همدان از معدود استان‌هایی است که تمامی گوشت استحصالی از طریق کشتارگاه‌های صنعتی و با گذراندن مراحل پیش‌سرد به دست عموم مردم عرضه می‌شود. 

رسولی در پایان افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی در سراسر استان اطلاع‌رسانی کنند تا کارشناسان دامپزشکی در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید