• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58897
+
-

پیگیری دستگیری مظنونان آتش‌سوزی سایت دفع زباله

یک عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت دود صحبگاهی اهواز ناشی از آتش‌سوزی سایت دفع زباله صفیره گفت: آتش‌سوزی اخیر این سایت عمدی بوده و توسط عوامل انسانی رخ داده است. ظاهرا در این زمینه افرادی مظنون وجود دارند که دستگیری آنها در دست پیگیری است.

«محسن موسوی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق اعلام رئیس سازمان پسماند شهرداری اهواز، چند روز پیش حریقی در سایت صفیره رخ داد. معمولا آتش‌سوزی‌هایی که در فصل تابستان در سایت صفیره رخ می‌دهد، به دلیل وجود زباله‌های شیشه‌ای لابه‌لای دیگر زباله‌هاست زیرا تابش مستقیم آفتاب و زباله‌های شیشه‌ای موجب اشتعال می‌شوند.

وی افزود: پیش از این، مواردی از چنین آتش‌سوزی‌هایی در این سایت وجود داشت اما آتش‌سوزی اخیر این سایت عمدی بوده و توسط عوامل انسانی رخ داده است. ظاهرا در این زمینه افرادی مظنون وجود دارند که دستگیری آنها در دست پیگیری است.

موسوی‌زاده گفت: از 3 روز پیش آتش‌سوزی سایت صفیره مهار شده اما به دلیل این‌که توده زباله‌ها مرتفع است، پس از اطفای حریق، روی زباله‌ها خاک ریخته می‌شود تا از اشتعال مجدد آنها جلوگیری شود.  وی با بیان این‌که چند روز پس از این اقدامات همچنان انتشار دود ناشی از آتش‌سوزی ادامه می‌یابد، ادامه داد: معمولا 3 تا 4 روز پس از اطفای حریق و عملیات خاکریزی دود کاملا از بین می‌رود. عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: با توجه به این‌که جریان هوا شرق به غرب است، دود ناشی از آتش‌سوزی سایت صفیره صبح به سمت اهواز می‌آید اما با تغییر جهت وزش باد، دود به سمت خارج از شهر هدایت می‌شود. موسوی‌زاده گفت: البته با توجه به این‌که در این ایام هوا شرجی و جو مملو از رطوبت است، زمانی که دودی منتشر می‌شود، حتی اگر غلظت آن کم باشد، ماندگاری آن زیاد است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید