• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58866
+
-

توزیع سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری در مناطق سیل‌زده

رئیس گروه برنامه‌‌ریزی بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: 3‌هزار تن سیمان اهدایی مقام معظم رهبری به صورت رایگان در روستاهای سیل‌زده خوزستان توزیع شده است که روند بازسازی این مناطق سرعت بگیرد. «حامد روحانی» با بیان این مطلب در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۲ هزار تن سیمان دیگر از کارخانه سیمان نهاوند اهدایی مقام معظم رهبری توسط کامیون‌های بنیاد مسکن کشور در مرحله حمل به روستاهای سیل‌زده خوزستان هستند.

به گفته وی، برای هر واحد مسکونی احداثی در مناطق سیل‌زده خوزستان 8 تن سیمان رایگان و برای منازل تعمیری یک تن سیمان اهدا می‌شود. روحانی گفت: بنیاد مسکن متعهد است سیمان مورد نیاز واحدهای مسکونی آسیب‌دیده را تامین کند. وی با بیان این‌که برای تامین مصالح ساختمانی مشکل خاصی وجود ندارد، ادامه داد: مقادیری میلگرد در انبارهای ستادهای بنیاد مسکن ذخیره‌سازی شده است تا در صورت گرانی آن و کمبود در بازار، برای بازسازی منازل سیل‌زده خوزستان به کار گرفته شود.

رئیس گروه برنامه‌‌ریزی بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: برای بازسازی مناطق سیل‌زده استان از پیمانکاران بومی شهرستانی یا استانی استفاده می‌شود. روحانی اظهار کرد: فراخوان برای مشارکت پیمانکاران محلی و بومی خوزستان در بازسازی مناطق سیل‌زده روستایی استان انجام شده است تا از هزینه‌های بازسازی کاسته شود و سرعت آن افزایش یابد. وی افزود: ظرفیت پیمانکاران بومی برای مشارکت در بازسازی مناطق سیل‌زده زیاد است و باید از این ظرفیت برای شتاب‌بخشی به روند بازسازی استفاده کرد.

این مسئول با تاکید بر این‌که استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب در بازسازی خانه‌های روستایی سیل‌زده خوزستان ممنوع است، گفت: کارشناسان بنیاد مسکن بر به‌کارگیری مصالح ساختمانی در ساخت و ساز مسکن‌های سیل‌زده روستایی نظارت دارند و با اهرم‌های قانونی اجازه استفاده از مصالح نامرغوب را نمی‌دهند. به گفته رئیس گروه برنامه‌ریزی بازسازی بنیاد مسکن کشور، بنیاد مسکن تاکنون ۱۳ هزار پرونده برای منازل تعمیری و 3 هزار پرونده برای واحدهای احداثی در مناطق سیل‌زده خوزستان تشکیل داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید