• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58833
+
-

سم‌پاشی ملخ‌ها در بوشهر

سم‌پاشی ملخ‌ها در بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای مقابله با آفت ملخ صحرایی گفت: عملیات سم‌پاشی ملخ‌ها در ۹۰ هزار هکتار اراضی استان اجرا شده است.

به گزارش مهر، «محمدتقی منوچهری» افزود: تلاش‌های گسترده‌ای تاکنون به منظور مقابله با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر صورت گرفته است و گروه‌های مختلف در حال فعالیت در این زمینه هستند.وی با اشاره به این‌که مقابله با ملخ‌ها از بهمن‌ سال گذشته تاکنون در استان بوشهر ادامه داشته است اضافه کرد: ملخ‌ها خسارت ۱۰‌تا ۱۵ درصدی به حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر وارد کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آمادگی تیم‌ها برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بیان کرد: بیش از ۸۵ تیم برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر بسیج شده‌اند.

وی با اشاره به استفاده از 2 فروند هواپیما و ۱۵۰ دستگاه انواع سم‌پاش در استان بوشهر خاطرنشان کرد: همکاری همه کشاورزان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از بحران در باغ‌های استان دارای اهمیت بسیار زیادی است. منوچهری با بیان این‌که مرحله دوم مبارزه با کانون و پوره‌های ملخ صحرایی در ۴۹ هزار هکتار عملیاتی شد تصریح کرد: تاکنون ۹۰‌هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید