• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58799
+
-

هشدار به مدیران متخلف مدارس

هشدار به مدیران متخلف مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر این‌که دریافت وجه از اولیای دانش‌آموزان در زمان ثبت‌نام تا ابتدای مهر و شروع سال تحصیلی ممنوع است گفت: تنها امکان دریافت مبلغ بیمه و کتاب درسی از والدین تا آغاز سال تحصیلی وجود دارد. 
به گزارش ایسنا، «علی‌عسکر نجفی» با تاکید مجدد بر این نکته که در آموزش و پرورش پول گرفتن از والدین حین ثبت‌نام ممنوع است گفت: تنها مدارس شاهد، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان طبق قانون می‌توانند وجه دریافت کنند که البته برخی مردم خود داوطلبانه مبالغی نقدی برای کمک به مدارس دولتی پرداخت می‌کنند. 

او گفت: اگر مدیر مدرسه‌ای خارج از چارچوب‌های وضع‌شده به اجبار و با ساز و کار‌های غیرمتعارف مردم را وادار به پرداخت وجه کند، در صورت حصول گزارش بلافاصله با وی برخورد خواهد شد. مدیر کل آموزش و پرورش با تصریح بر این‌که در این رابطه هیچ گونه مماشاتی با مدیر متخلف مدارس نخواهیم داشت گفت: اگر تخلفی گزارش شود، بازرس اعزام می‌شود و در صورت تایید تخلف، واکنش لازم انجام خواهد شد و حتی تا عزل مدیر پیش خواهیم رفت. 

نجفی افزود: گرفتن پول نقد از سوی مدیران مدارس خلاف است و در صورت گزارش، برخورد جدی خواهد شد. دادن شماره حساب مدرسه تنها بابت پول بیمه و کتاب درسی قانونی است، نه وجه دیگری. 

مدیر کل آموزش و پرورش همچنین از شهروندان خواست در صورت بروز هر گونه تخلفی از سوی مدیران مدارس در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان به شماره‌های 32359613 و 32355609 اطلاع دهند و یا به سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات مراجعه کنند. 
نجفی همچنین با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان استان در مقاطع مختلف تحصیلی بیان کرد: از ساعت 7:30 صبح امروز دوشنبه 20 خرداد ثبت‌نام مقطع اول ابتدایی در استان آغاز شد و والدین می‌توانند با مراجعه به سامانه
 SAMAN.FARSEDU.IR با درج کد ملی دانش‌آموز ثبت‌نام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید