• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58825
+
-

پیگیری برای ایجاد دهکده لجستیک در جهرم

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت‌های این شهرستان بر لزوم احداث دهکده لجستیک در جوار منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی تاکید کرد. 
به گزارش ایسنا، «محمدرضا رضایی کوچی» در جلسه پیگیری استقرار دهکده لجستیک جهرم گفت: با توجه به موقعیت و قابلیت‌های این شهرستان، احداث دهکده لجستیک در کنار منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی جهرم رشد اقتصادی در پی خواهد داشت و ظرفیت اقتصادی جدیدی برای استان فارس ایجاد خواهد کرد. 

«پیام فخرو» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم، نیز برای مشارکت در احداث دهکده لجستیک در کنار منطقه ویژه و پتروشیمی اعلام آمادگی کرد و گفت: در فاز اول حدود ۱۰۰ هکتار زمین با امکانات تأسیساتی و زیرساخت‌های اولیه برای راه‌اندازی دهکده لجستیک در نظر گرفته‌ایم و انتظار داریم که با راه‌اندازی دهکده لجستیک حمل ریلی برای محصولات و فراورده‌های منطقه ویژه و پتروشیمی فراهم شود. «محمدمهدی حسن‌زاده» مدیر کل لجستیک راه‌آهن، ضمن اشاره به این‌که احداث و راه‌اندازی تعدادی از دهکده‌ها و مراکز لجستیکی به راه‌آهن محول شده است گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه احداث این مراکز لجستیک برنامه‌‌ریزی و مطالعات لازم را انجام داده و در تعدادی از آنها نیز کار اجرایی را شروع کرده است.

وی ادامه داد: فراهم کردن زیرساخت‌ها و تأسیسات اولیه و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث پایانه‌های کالا و کانتینر و نظارت بر عملکرد آنها در مراکز از وظایف راه‌آهن است که باید با مساعدت و کمک مسئولین استانی و بخش خصوصی انجام شود. حسن‌زاده گفت:جانمایی مراکز لجستیکی باید با در نظر گرفتن شرایط، استاندارد‌ها و مقررات راه‌آهن برای اتصال شبکه ریلی به آنها باشد. 

وی ادامه داد: برای تسریع در روند احداث دهکده لجستیک جهرم کمک مسئولین در تحویل زمین و اخذ مشاور می‌تواند کمک شایانی کند. «وحید علیقارداشی» مدیر کل دفترمهندسی زیر بنایی راه‌آهن، نیز گفت: در طرح جدید توسعه خطوط ریلی فارس که شیراز را به جهرم و گلگهر متصل می‌کند و توسط مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شده است، با توجه به داشتن صنایع مختلف در شهرستان جهرم، احداث لجستیک در این شهرستان می‌تواند نقش موثری داشته باشد. او گفت: احداث دهکده لجستیک رونق منطقه ویژه اقتصادی را بیشتر خواهد کرد و چنانچه بخواهیم برای ساخت این مرکز از اعتبارات محدود عمرانی استفاده کنیم، شاید سال‌ها به طول بینجامد. لذا این کار باید باهمکاری سرمایه‌گذار انجام شود. 

منطقه ویژه اقتصادی جهرم که یکی از 5 منطقه ویژه مصوب در استان فارس به شمار می‌رود، در جاده شیراز به جهرم و در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شهر جهرم واقع شده است. این منطقه ویژه زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایمدرو) و با گرایش تجاری - صنعتی در ۲ فاز راه‌اندازی خواهد شد. فاز نخست این منطقه در فضایی به وسعت حدود ۷۳ هکتار و فاز دوم آن در زمینی به مساحت ۲۶۶ هکتار و در مجموع، این منطقه ویژه اقتصادی در ۳۳۹ هکتار آماده بهره‌برداری خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :