• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58811
+
-

ششمین مرحله مرمت پل تاریخی بریم کلید خورد

اخبار کهگیلویه و بویراحمد
ششمین مرحله مرمت پل تاریخی بریم کلید خورد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: عملیات اجرایی ششمین مرحله مرمت بنای تاریخی پل بریم در شهرستان باشت در جنوب این استان آغاز شده است. به گزارش ایرنا، «صادق ماندنی‌زاده» افزود: ایجاد دیوار حائل این اثر با هدف پیشگیری از تخریب با سیلاب رودخانه، مرمت یکی از دهانه‌های پل و سنگ‌فرش از بخش‌های مهم پیش‌بینی‌شده برای مرمت این پل در مرحله ششم است.

وی با بیان این‌که این طرح با ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار انجام می‌شود تصریح کرد: آخرین مرحله مرمت پل بریم از بناهای به‌جامانده دوره ساسانی یک سال پیش اجرا شد. ماندنی‌زاده عنوان کرد: این بنای ارزشمند که سالیانه میزبان تعداد زیادی گردشگر ایرانی و خارجی است، همچنان نیازمند اعتبار برای بقا است. پل بریم که به‌ صورت طاق‌های کمانی به هم پیوسته است، در روزگار کهن محل عبور، تجارت و مبادله فرهنگ مردمان دور و نزدیک منطقه بود.

این مکان دیدنی در حدود 8 کیلومتری شهر باشت، در محدوده روستای چم بلبل و حدود ۹۰ کیلومتر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، قرار دارد. این پل که یکی از ۱۰ پل تاریخی موجود در کهگیلویه و بویراحمد است، با شماره ۴۴۰۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید