• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58537
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/4ZW2
+
-

خیز همدان برای پوشش همگانی بیمه سلامت

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این‌که همدان از مستعد‌ترین استان‌هاست که می‌تواند به پوشش همگانی سلامت دست یابد و باید برای این موضوع توافق‌نامه‌ای منعقد شود، به وجود زیرساخت‌های مناسب در استان همدان اشاره کرد و ادامه داد: مادامی که خدمات به اطراف همدان داده نشود از نظر پوشش همگانی سلامت ارزش چندانی ندارد. 

به گزارش مهر، ایرج حریرچی در مراسم معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا به وجود ۴۵۲ عضو هیات علمی و بیمارستانی در استان همدان اشاره کرد و با بیان این‌که تکمیل بودن همدان از نظر وجود خانه‌های بهداشتی یک امتیاز است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به پوشش سلامت برسیم باید ابتدا محرومان و فقرا از آن برخوردار شوند. 

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که هیچ خدمتی نباید در جامعه عرضه شود مگر فقرا از آن بهره‌‌مند شوند، گفت: کوچ بیماران به خارج از استان همدان برای درمان پذیرفتنی نیست. 

حریرچی با بیان این‌که حبیب‌الله موسوی بهار ۶ سال خدمات خالص و موفق در دانشگاه علوم‌پزشکی ابن‌سینا داشت و بنا به درخواست خودش این دوره به این‌ نقطه ختم شد، افزود: تمام موفقیت‌ها به دلیل کار جمعی در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا بوده است. 

وی با بیان این‌که رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا سابقه فعالیت‌های زیادی دارد و این مسئولیت را در وضعیت خطیر جامعه پذیرفته است بیان کرد: در سال ۱۴۰۴ باید به پوشش همگانی سلامت برسیم. 

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که شرایط شروع طرح تحول سلامت زمان سختی بود همچنان که امروز نیز شرایط اقتصادی دشوار است، توضیح داد: هدف تمام نظام‌های سلامت پوشش همگانی سلامت است. 

حریرچی با بیان این‌که هدف ما دستیابی به پوشش همگانی سلامت در سال ۱۴۰۴ است تا همه مردم بدون هیچ تبعیض تمام خدمات سلامت مورد نیاز را که مشتمل بر ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و آگاهی‌سازی سبک زندگی درمان و توان‌بخشی است دریافت کنند، گفت: سعی بر آن است تا همه این موارد بدون تبعیض و سختی مالی به مردم ارائه شود. 

وی با بیان این‌که براساس گزارش اخیر سازمان ملل در پوشش خدمات وضعیت مناسبی داریم اما با وجود همه موفقیت‌های طرح تحول سلامت در حمایت از مردم به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم، افزود: امیدواریم همه مردم بدون هیچ تبعیضی به همه خدمات سلامت مورد نیاز دست یابند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید