• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58286
+
-

سنجش سلامت 27 هزار نوآموز کردستانی‌

سنجش
سنجش سلامت 27 هزار نوآموز کردستانی‌

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 27 هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان استان تحت پوشش برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گیرند. به گزارش ایسنا «خلیل رنجبر» اظهار کرد: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای بیست و پنجمین سال متوالی در 2 مرحله مقدماتی و تخصصی در 14 پایگاه ثابت و سیار در استان از دوشنبه سوم تیرماه آغاز می‌شود.

وی افزود: هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز 300 هزار ریال اعلام‌شده و تمامی مدیران مدارس ابتدایی استان با ثبت‌نام اولیه نوآموزان در سامانه سناد نسبت به نوبت‌گیری در سامانه سنجش برای آنان اقدام می‌کنند.  رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: سامانه سنجش با سامانه سناد لینک بوده و برای مدیران مدارس ابتدایی قابلیت رؤیت و استناد است.

وی با بیان این‌که اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری دانش‌آموزان با هدف جای‌دهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش‌آموزان به منظور تشخیص به‌موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است، تصریح کرد: مداخله بهنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه است که هر ساله با مشارکت و همراهی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش در استان اجرا می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید