• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58283
+
-

بهره‌برداری از 4 آمبولانس پیشرفته در کردستان

درمان
بهره‌برداری از 4 آمبولانس پیشرفته در کردستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به بهره‌برداری از 4 دستگاه آمبولانس پیشرفته در این استان گفت: در حال حاضر 109 دستگاه آمبولانس در مجموعه فوریت‌های پزشکی دانشگاه به ارائه خدمات اورژانسی می‌پردازند. به گزارش ایسنا «وحید یوسفی‌نژاد» در مراسم بهره‌برداری از 4 دستگاه آمبولانس پیشرفته در اورژانس پیش بیمارستانی، ضمن تأکید بر لزوم نوسازی ناوگان اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه اظهار کرد: با توجه به کوهستانی و صعب‌العبور بودن نقاط جغرافیایی زیادی در سطح استان، نیاز به استفاده از آمبولانس‌های پیشرفته احساس می‌شد که خوشبختانه بعد از برنامه‌‌ریزی و اجرایی شدن طرح تحول سلامت، به جد پیگیری و مقدمات نوسازی و بهبود تجهیزات و امکانات بخش‌های مختلف فراهم شد.

وی ضمن بیان این‌که در حال حاضر 109دستگاه آمبولانس در مجموعه فوریت‌های پزشکی دانشگاه به ارائه خدمات اورژانسی می‌پردازند، تصریح کرد: با اضافه شدن 4 دستگاه آمبولانس جمعا 33 دستگاه آمبولانس پیشرفته در سطح استان وجود دارد و نیز در حال نوسازی 52 دستگاه آمبولانس مورد استفاده در بیمارستان‌ها هستیم. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آمبولانس‌های پیشرفته را دارای جدیدترین امکانات روز منطبق بر استانداردهای اروپا بیان کرد و گفت: با استفاده از این نوع آمبولانس‌ها مشکلات زیادی از قبیل ضد عفونی کردن، شست‌وشو، جابه‌جایی و حمل بیماران، ارتعاشات جاده و مشکلات وارده بر مصدومان، کنترل عفونت‌ها و کنترل منظم وضعیت بیماران حل شده است. 

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجمع نمایندگان استان را نوسازی و بهسازی لوازم، امکانات و تجهیزات مورد استفاده در دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد و گفت: در این زمینه مکاتبات متعددی با وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مرتبط انجام شده که هدف کاهش مشکلات بیماران و جلوگیری از انتقال مصدومان و بیماران به خارج استان بوده است. 

«سید مهدی فرشادان» افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با همکاری نمایندگان استان سعی خواهیم کرد که خدمات‌رسانی سلامت را هم از جنبه کمی و هم کیفی به‌روزرسانی کرده و بهترین خدمات را به مردم استان هدیه دهیم. 
در ادامه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان استفاده از تجهیزات پیشرفته را در بخش‌های سلامت استان از جمله خواسته‌های مردم بیان کرد و گفت: با توجه به وجود مناطق صعب‌العبور در استان، نیاز به ارائه خدمات در شرایط سخت احساس می‌شد که جا دارد از مجمع نمایندگان استان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به جهت سعی در ارائه خدمات به‌روز و مطلوب به مردم قدردانی کنیم. «فرانک قدسی» اظهار کرد: امیدواریم روند به‌روزرسانی و نوسازی تجهیزات، ماشین‌ها و روش‌های درمانی در دانشگاه علوم پزشکی ارتقا یابد. قیمت هر دستگاه آمبولانس پیشرفته بیش از یک میلیارد و 400 میلیون برآورد شده است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید