• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58245
+
-

یزد، الگوی مدیریت واحد شهری

در استان یزد
یزد، الگوی مدیریت واحد شهری

استاندار یزد گفت: امروز یزد در بهترین شرایط برای ارائه الگوی مدیریت واحد شهری به کشور قرار دارد.به گزارش مهر، «محمدعلی طالبی» در مراسم تودیع و معارفه شهردار یزد اظهار کرد: قول می‌دهیم هماهنگی‌های بین‌بخشی مورد نیاز را در استان انجام دهیم.

وی افزود: یزد این قابلیت را دارد که یک الگوی واحد در این زمینه به کشور ارائه دهد و این قول را به پشتوانه ویژگی‌هایی که در شهردار جدید یزد و «مهدی جمالی‌نژاد» معاون وزیر کشور می‌بینم می‌دهم. طالبی خاطرنشان کرد: یزد قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری دارد که همه باید برای شناخت این ظرفیت‌ها به‌ویژه در منطقه تاریخی شهر به میدان بیایند. وی ادامه داد: گردشگری برای یزد بسیار مهم است و در این مسیر بافت تاریخی جایگاه ویژه‌ای دارد که لازم است به آن به‌درستی پرداخته شود. استاندار یزد یادآور شد: یزد در زمینه مبلمان شهری ضعف‌های جدی و اساسی دارد و در عین حال که مجموعه شهرداری باید نگاه بلندمدتی به مسائل شهر داشته باشد، این مقوله نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد. طالبی تاکید کرد: در مورد مبلمان شهری نیازمند عزم جدی در استان هستیم و انتظار می‌رود شهردار جدید نیز این موضوع را در اولویت قرار دهد.

وی همچنین خواستار توجه جدی‌تر شهرداری یزد به ظرفیت‌های فرهنگی شد و گفت: انتظار داریم شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی، فرهنگی و عمرانی این ظرفیت‌ها را تقویت کند. معاون امور عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌های کشور نیز در مراسم تودیع و معارفه شهردار یزد با اشاره به این‌که در پهنه وسیعی از کشور قومیت‌های مختلف سکونت دارند و سازمان شهرداری‌ها در این برهه و در شرایط فعلی کشور نقش بسیار مهم و اثرگذاری در سراسر شهرها ایفا می‌کند اظهار کرد: شرایط کشور امروز بحرانی است، به‌ویژه این‌که جنگ اقتصادی تمام‌عیار دشمن از مدت‌ها پیش آغاز شده و دشمن در این مسیر از هیچ ضربه‌ای دریغ نکرده است.  
جمالی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که روند انتخاب شهردار یزد طولانی شد تصریح کرد: من همه تقصیرها را در این زمینه به گردن می‌گیرم و از مردم یزد عذرخواهی می‌کنم.وی افزود: به عنوان کسی که با ۱۲۸۴ شهرداری و ۳۷ هزار دهیاری در کشور در ارتباط هستم می‌گویم که شهر یزد و استان یزد متفاوتند و مسائلی که در بسیاری از استان‌ها وجود دارد در یزد مشاهده نمی‌شود.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: حتی دلسوزی رسانه‌ها و نقادان رسانه‌ای این شهر بی‌نظیر است و این امر نویدبخش یک جهش بزرگ در استان یزد محسوب می‌شود که امیدواریم با حضور مدیران پاک‌دست این جهش سریع‌تر رقم بخورد.
معاون امور عمرانی وزیر کشور با اشاره به حضور خود به عنوان شهردار در یزد تاکید کرد: از تمام مردم، همکاران شهرداری، اعضای شورای شهر و مسئولان استان و شهرستان یزد به خاطر همراهی‌های آنها قدردانی می‌کنم و امیدوارم یزد بتواند بهتر از گذشته مسیر ترقی و توسعه را طی کند. در این مراسم از تلاش‌های مهدی جمالی‌نژاد تقدیر و «جمال‌الدین عزیزی» به عنوان شهردار یزد معرفی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید