• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58250
+
-

آغاز مرحله چهارم توزیع شکر در اصفهان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان اصفهان گفت: مرحله چهارم توزیع شکر به میزان 7 هزار تن در استان اصفهان آغاز شده است. «اسماعیل نادری» در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در 2 مقطع زمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز مصرف شکر افزایش می‌یابد و از آنجا که میزان تقاضا در ماه رمضان بیش از شب عید است، پیک تقاضا را سپری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: شکر به میزان کافی در انبارهای بازرگانی منطقه‌ای موجود است و توزیع شکر در چند مرحله بعد از عید بین واحدهای صنعتی که شکر ماده اولیه آنها است و واحدهای توزیع‌کننده شکر مصرفی خانوار انجام شده و مشکلی از این بابت در استان نداریم.
معاون امور بازرگانی اداره کل صمت استان اصفهان افزود: شکر در شهرستان‌ها بر اساس سرانه جمعیتی تقسیم می‌شود و سهمیه صنف و خانوار مشخص است و رئیس اداره در هر شهرستان این سهمیه را میان اصناف و خانوارها تقسیم می‌کند. قیمت شکر فله‌ای خانوار 3 هزار تومان و شکر صنف 3400 تومان در کارخانه است.

نادری در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که بررسی‌های میدانی کمبود شکر در شهرستان‌ها و عرضه شکر آزاد به قیمت 8500 تومان را نشان می‌دهد گفت: قیمت شکر بسته‌بندی 900 گرمی 4 هزار تومان است و توزیع بالاتر از این قیمت تخلف است.
معاون امور بازرگانی اداره کل صمت استان اصفهان با اشاره به این‌که مرحله چهارم توزیع شکر آغاز شده است گفت: توزیع شکر در شهر اصفهان از طریق فروشگاه‌های بزرگ انجام می‌شود و مشکلی در شهر اصفهان نداریم. اگر در شهرستانی مشکل کمبود شکر وجود دارد، مردم به رئیس اداره صمت مراجعه و بررسی کنند که سهمیه اختصاص‌یافته از سوی اداره کل به چه صورتی توزیع شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع مراحل قبل 11 هزار تن شکر برای مصرف صنف و صنعت و 5562 تن شکر برای مصرف خانوار توزیع و در این مرحله نیز 3 هزار تن شکر برای مصرف صنعت و 4 هزار تن برای مصرف صنف و خانوار توزیع می‌شود.
نادری در پایان خاطرنشان کرد: افزایش بیش از حد تقاضا برای هر کالایی مشکل‌ساز است، شکر خام و سفید در انبارها موجود است و کارخانه‌ها 24ساعته در حال سفید کردن شکر برای عرضه به بازار هستند و اگر مردم آرامش خود را حفظ کنند در کوتاه‌مدت مشکل شکر نخواهیم داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید