• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58252
+
-

تحقق سند تحول بنیادین؛ مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش یزد

مدیر کل آموزش و پرورش یزد با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی دانش‌آموزان گفت: تحقق کامل سند تحول بنیادین مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش در یزد است.

به گزارش ایسنا، «عباسعلی دانافر» در نشست همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان یزد مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش را تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین رویکرد این سند هم تربیت و پرورش است.

وی با بیان این‌‎که تربیت در این سند در ساحت‌های شش‌گانه دیده شده است افزود: مهم‌ترین رویکرد در این ساحت تقویت روحیه دینی دانش‌آموزان به عنوان مهم‌ترین پایه برای آنها است.
مدیر کل آموزش و پرورش یزد گفت: در این زمینه، اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته که از جمله این موارد برقراری ارتباط بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است. دانافر تصریح کرد: هرچه ارتباط بین این دو نهاد به عنوان مهم‌ترین نهادهای دینی و آموزشی کشور قوی‌تر و تنگاتنگ‌تر باشد قطعا بیشتر و بهتر زمینه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فراهم می‌شود. این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش زمانی محقق می‌شود که کودکان را در ابعاد و ساحت‌های شش‌گانه تربیت کند و این موضوع هم به واسطه سند تحول بنیادین امکان‌پذیر است.

«علی سرداری» معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، هم در این نشست با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در مورد مباحث دینی و فرهنگی در مدارس اظهار کرد: در حال حاضر، اقامه نماز اول وقت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در مدارس به صورت جدی در حوزه فعالیت‌های دینی به آن توجه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در مورد مباحث دینی و تامین نیاز مدارس انجام شد جذب طلاب وظیفه بود که در سال اول اجرای این طرح موفق به جذب نشدیم، اما در سال دوم 4 مورد و در سال سوم 18 مورد جذب صورت گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید