• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57977
+
-

ارزیابی کیفیت کالاهای تولیدی در سمنان

مدیر کل استاندارد استان سمنان گفت: ارزیابی کیفیت کالاهای تولیدی در واحدهای صنعتی این استان برای تحقق شعار رونق تولید شدت می‌گیرد.

«عباس رستمی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: اداره کل استاندارد سمنان سالانه به طور متوسط 3 مرتبه برای بررسی و ارزیابی کیفیت کالاهای تولیدی به واحدهای صنعتی استان مراجعه می‌کند که این نظارت‌ها امسال برای تحقق شعار سال تشدید می‌شود.

وی بیان کرد: مسیر توسعه اقتصادی و رونق تولید در کشور با توجه به کیفیت کالاهای تولیدی محقق می‌شود و باید واحدهای صنعتی با وجود مشکلات به این مقوله مهم توجه داشته باشند. مدیر کل استاندارد استان سمنان ادامه داد: این اداره کل سالانه بیش از 5 بار از کالاهای موجود در بازار نمونه‌برداری می‌کند که این موضوع در جلوگیری از گران‌فروشی و کم‌فروشی محصولات تاثیرگذار است.

 رستمی بیان کرد: واحدهای صنعتی سمنان از واحدهای قانونمدار برای رعایت استاندارد در تولید کالاهای با کیفیت هستند و حدود هزار محصول در استان در سال‌های گذشته نشان استاندارد را دریافت کردند. 

وی با بیان این‌که نشان استاندارد واحدهای صنعتی که به کیفیت کالاهای تولیدی توجه ندارند در کمترین زمان ممکن باطل می‌شود، گفت: توجه به سلامت مردم و تولید محصولات با نشان‌های معتبر خط قرمز این اداره کل است. 

مدیر کل استاندارد سمنان افزود: در سال گذشته ۵۰ واحد صنعتی در سمنان نشان استاندارد تولید کالا دریافت کردند و از سوی دیگر نشان استاندارد برخی واحدها به دلیل رعایت نکردن ضوابط نشان تولید محصولات باطل اعلام شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید