• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57946
+
-

اختصاص ۷۵۰ هکتار از مزارع قم به کشت کلزا

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۷۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی قم به کشت کلزا که یک محصول راهبردی در بحث امنیت غذایی مردم به شمار می‌آید اختصاص پیدا کرده است. 

«محمد علی سلامی» درگفت و گو با ایرنا بیان کرد: با استفاده از ارقام مناسب برای کشت کلزا در مزارع استان، در هر هکتار به طور میانگین سه تن محصول برداشت می‌شود که به این ترتیب در مجموع بیش از ۲ هزار تن کلزا در قم تولید می‌شود. 

وی افزود: عملیات برداشت کلزا از مزارع استان آغاز شده است و کیفیت این محصول به دلیل شرایط جوی مناسب قم در ماه‌های اخیر و مراقبت مداوم کشاورزان، در حد مطلوبی قرار دارد.

 سلامی ادامه داد: محصول کلزای تولید شده توسط کشاورزان قمی به صورت تضمینی توسط اداره کل غله استان خریداری می‌شود و نگرانی در خصوص بازار این محصول وجود ندارد. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: دولت برای خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی که با امنیت غذایی مردم در ارتباط است، برنامه‌های جامعی را به اجرا گذاشت که از جمله آن می‌توان به افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا و خرید تضمینی این محصول از کشاورزان اشاره کرد.

 وی با بیان این‌که راهبرد اصلی در این مورد، جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی است گفت: به همین منظور دولت تلاش کرد، الگوی کشت مورد نظر کشاورزان را به سمت نیازهای اصلی کشور از جمله تولید دانه‌های روغنی کلزا هدایت کند.

 وی ادامه داد: اکنون بیش از ۲ هزار غله‌کار در مناطق مختلف استان قم مشغول فعالیت و کشت محصولات راهبردی همچون گندم، جو و کلزا و کمک به تأمین نیازهای کشور در این بخش هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید