• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57937
+
-

تولید سالانه ۶۵۰ تن محصولات گلخانه‌ای

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: میزان تولید محصولات گلخانه‌ای از ۱۷ هزارمتر مربع گلخانه در این شهرستان ۶۵۰ تن است.

«محسن طباطبائیان» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: کشت محصولات گلخانه‌ای با شرایط کنترل شده دما و مصرف آب کم، از اولویت‌های وزرات جهاد کشاورزی است.

وی اضافه کرد: ‌اکنون ۱۷ هزار متر‌ مربع گلخانه فعال در شهرستان دامغان وجود دارد که عمده تولیدات آنها در زمینه تولید خیار، گوجه، آلوئه‌ورا، شوید و لوبیا سبز است.

طباطبائیان اظهار کرد: با توجه به مصرف کم‌ آب و بازدهی بهتر محصولات گلخانه‌ای، توسعه گلخانه‌ها در دستور کار جهادکشاورزی کشور و استان سمنان قرار دارد و اصلی‌ترین راهکار افزایش کشت گلخانه‌ای، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بلندمدت است.

وی ادامه داد: برای ساخت و ساز، تجهیز و ایجاد گلخانه، تسهیلات بلندمدت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، فنی و اعتباری و توسعه مکانیزاسیون پرداخت می‌شود.

طباطبائیان بیان کرد: امسال مجوز ارائه تسهیلات برای ایجاد بیش از ۱۱ هکتار گلخانه در دامغان صادر شده است که متقاضیان در حال پیگیری دریافت تسهیلات از بانک عامل هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: مهم‌ترین مشکل گلخانه‌ها در این شهرستان سازه‌های قدیمی و غیراستاندارد است که به صورت مستقیم، باعث افزایش هزینه تولید می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید