• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57910
+
-

آسفالت مسیر 286 روستای آذربایجان ‌غربی

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از بهره‌مندی بیش از ۱۱ هزار خانوار روستایی از مسیر مناسب برای رفت و آمد با اجرای طرح آسفالت مسیر روستایی خبر داد. «محمود بدلی» به ایرنا گفت: از ابتدای این طرح تاکنون مسیر ارتباطی ۲۸۶ روستای این استان از مسیر آسفالته برخوردار شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر‌ مربع مسیر روستایی با استفاده از قیر یارانه‌ای آسفالت شده است. بدلی با اشاره به این‌که بیش از ۴۶ هزار تن قیر یارانه‌ای برای اجرای این طرح‌ها به آذربایجان غربی اختصاص یافته است اظهار کرد: برای این امر بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این مسئول با اشاره به این‌که اجرای طرح هادی روستایی از دیگر اقدامات موثر دولت در آبادانی روستاهاست گفت: این طرح با تلاش مسئولان و توجه ویژه دولت در ۵۸۶ روستای این استان با ۲۸ درصد پوشش اجرا شده است. اجرای سنگفرش و آسفالت، احداث پیاده‌راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل‌بند، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی‌شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

در مجموع، ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستای آنها بالای ۲۰ خانوار است و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید