• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57907
+
-

اعتبار پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه از فاینانس داخلی تامین می‌شود

استاندار اردبیل: از بانک مرکزی برای پرداخت اعتبار ۹۸ پروژه راه آهن میانه - اردبیل از محل فاینانس داخلی درخواست مجوز کردیم

بودجه
اعتبار پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه از فاینانس داخلی تامین می‌شود

استاندار اردبیل از درخواست مجوز اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی برای پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل از محل فاینانس داخلی خبر داد. به گزارش مهر «اکبر بهنامجو» گفت: از بانک مرکزی برای پرداخت اعتبار ۹۸ پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل از محل فاینانس داخلی به میزان ۲۵۰ میلیارد تومان مجوز درخواست کرده‌ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر پروژه راه‌آهن که مقرر شد پس از اعلام گزارش پیشرفت مجوز پرداخت به آن صادر شود، با پرداخت تسهیلات مورد نیاز چندین پروژه مهم و در دست اقدام دیگر استان هم موافقت شد. بهنامجو تاکید کرد: تاکنون از محل فاینانس داخلی ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل پرداخت شده است.

استاندار همچنین در بازدید از منطقه نمونه گردشگری فندقلو و با مشاهده حجم ترافیک گردشگران از احداث راه دسترسی جدید برای این منطقه تا شهریورماه امسال خبر داد و گفت:‌ فندقلو یکی از معروف‌ترین جنگل‌های ایران با دشت گل‌های رنگارنگ، درختان میوه، پیست اسکی، تله‌کابین، آبگرم، آبشار، حیوانات متنوع و آب و هوای مطبوع و خنک است بنابراین همه ساله شاهد حضور تعداد بسیار زیاد گردشگران در آن هستیم.

وی افزود: با توجه به استقبال زیاد گردشگران داخلی و خارجی از این منطقه، راه دسترسی فعلی قابلیت این حجم از تردد را ندارد و باید هرچه سریع‌تر راه جدیدی را در این منطقه بسازیم و به بهره‌برداری برسانیم.

این مقام مسئول با بیان این‌که هدف پیش روی استان توسعه گردشگری است، تاکید کرد: تمام توان خود را برای به بهره‌برداری رساندن راه دسترسی جدید تا شهریورماه به کار خواهیم گرفت.
بهنامجو اظهار کرد: جنگل فندقلو از مواریث کهن طبیعی استان اردبیل است که به دلیل تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری و طبیعت سحرانگیز تحسین هر گردشگری را برمی‌انگیزد.

در این جنگل در مجموع 19 گونه گیاه جنگلی از 8 تیره و 17 جنس شناسایی شده‌اند. بین گونه‌های شناسایی‌شده انواع نادری نظیر فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد.
وی با اشاره به «رونق تولید» به عنوان شعار سال توسط مقام معظم رهبری گفت:‌ توسعه صنعت گردشگری رابطه مستقیمی با افزایش تولیدات صنایع‌ دستی و تبدیلی دارد و در نتیجه باعث ایجاد اشتغال چشمگیر در استان خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید