• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57875
+
-

کشف مواد خام دامی غیربهداشتی در مرکزی

مدیر کل دام‌پزشکی استان مرکزی گفت: ۸۲ هزار کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی امسال از سطح واحدهای تولید، نگهداری، عرضه و کشتارگاه‌های این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

 «محسن شانقی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ۲۰ هزار و ۸۴۵ مورد بازدید و ۳۴۴ مورد نمونه‌برداری امسال توسط بازرسان اداره کل دام‌پزشکی استان مرکزی از واحدهای تولید، عرضه و نگهداری محصولات خام دامی استان انجام شد که در جریان این بازدیدها ۲۱ هزار و ۲۲۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در این واحدها کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد. 

وی ادامه داد: ۸۲ واحد متخلف در جریان این بازرسی‌ها با تشکیل پرونده به مراجع قضائی استان مرکزی معرفی شدند. مدیر کل دام‌پزشکی استان مرکزی بیان کرد: تعداد بازرسی از واحدهای تولید، عرضه و نگهداری واحدهای فرآورده‌های خام دامی در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۴ هزار و ۵۰ مورد بود ۴۸ درصد افزایش یافته است.

 شانقی گفت: ۱۷ هزار و ۴۹۷ رأس دام سبک و سنگین امسال در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و ۸۰۷ هزار کیلوگرم گوشت در این واحدها استحصال شده است. 

وی ادامه داد: ۲۳۸ لاشه به وزن ۱۴ هزار و ۵۸۶ کیلوگرم در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده و از چرخه مصرف خارج و معدوم‌سازی شده است. 

مدیر کل دام‌پزشکی استان مرکزی یادآوری کرد: 4 میلیون و ۱۶۵ هزار قطعه طیور نیز امسال در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان کشتار شده و ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار کیلوگرم گوشت سفید نیز استحصال شده است. شانقی گفت: شمار طیور کشتار شده و گوشت استحصال شده در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: 3 میلیون و ۴۲۵ هزار قطعه طیور در ۲ ماه نخست سال گذشته در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و 7 میلیون و ۷۶۲ هزار کیلوگرم گوشت سفید در این واحدها تولید شده است. مدیر کل دام‌پزشکی استان مرکزی افزود: ۲۹ هزار و ۲۳۳ قطعه طیور به وزن ۴۶ هزار و ۱۹۰ کیلوگرم گوشت سفید در کشتارگاه‌های طیور استان غیرقابل مصرف تشخیص داده و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :