• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 4 خرداد 1398
کد مطلب : 56915
+
-

تولید ابریشم در همدان گل می‌کند

همدان
تولید ابریشم در همدان گل می‌کند

فاطمه کاظمی ـ همدان ـ خبرنگار

توزیع تخم نوغان یارانه‌ای برای افزایش اشتغال و تولید کرم ابریشم در همدان آغاز شده است و فعالان این عرصه می‌توانند برای تهیه جعبه‌های تخم نوغان به سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.
در سال‌های اخیر سازمان جهاد کشاورزی همدان سعی کرده است با گسترش مشاغلی مانند تولید و پرورش کرم ابریشم که با هزینه پایین و به صورت خانگی انجام می‌شود، ضمن اشتغال‌زایی برای روستاییان به‌ویژه زنان روستایی از مهاجرت آنها به شهر جلوگیری کند.
با احیای پرورش کرم ابریشم در استان‌های مختلف، میزان وابستگی صنایع فرش و نساجی به وارادت به کمترین میزان ممکن خواهد رسید.
معاون طیور و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی همدان در این باره به همشهری می‌گوید: همدان یکی از استان‌های مستعد در پرورش کرم ابریشم است. امسال حدود 500 جعبه تخم نوغان از سوی مردم درخواست شده که در حال توزیع آن میان متقاضیان هستیم.
علی‌اصغر خرازی با بیان این‌که حدود 15 هزار درخت توت برای پرورش کرم ابریشم مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌افزاید: بعد از باردهی 3 ساله، این صنعت می‌تواند کل استان را تحت پوشش دهد و به گستردگی پرورش کرم ابریشم در استان کمک کند.
وی با بیان این‌که هر جعبه حدود 60 تا 70 هزار تومان هزینه دارد که فقط 7500 تومان از متقاضی دریافت می‌شود،‌ اظهار می‌کند: مزیت دیگر، توزیع رایگان نهال درخت توت است که زمینه اشتغال زنان روستایی را فراهم می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید