• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 4 خرداد 1398
کد مطلب : 56906
+
-

اهواز نونوار می‌شود

شورای شهر اهواز اعلام کرد که بعد از پایان سیل، 3 قرارداد برای ترمیم آسفالت و روکش آسفالت در مناطق مختلف این شهر امضا شده است

خوزستان
اهواز نونوار می‌شود

سید میثاق حسینی ـ اهواز - خبرنگار

  چاله‌‌چوله و آسفالت فرسوده ، بخشی از ویژگی‌های کلانشهر اهواز است. بارش‌های شدید در روزهای پایانی سال گذشته موجب خسارت 100 میلیاردی به آسفالت اهواز شد و پس از پایان بارش‌ها نوبت سیل بود که آسفالت باقیمانده در اهواز را تخریب کند. حالا شورای شهر از ترمیم خرابی‌های ناشی از سیل تا پایان سال خبر می‌دهد.

گلایه شهروندان
یکی از شهروندان اهوازی ساکن در منطقه کوی علوی با بیان این‌که قرار بود آسفالت این منطقه پس از سال 93 تا 10 سال کارایی داشته باشد‏، می‌گوید: هیچ نقطه‌ای از این منطقه آسفالت سالم ندارد و وضع خیابان‌های اصلی هم ناامیدکننده است.
جمال عبیداوی می‌افزاید: آسفالت خراب این منطقه موجب آسیب زدن به جلوبندی خودروها شده است. همچنین در برخی از نقاط توسط مخابرات حفاری‌هایی انجام شده که تردد خودروها سبب پراکنده شدن خاک می‌شود.
یکی دیگر از شهروندان اهوازی ساکن در منطقه کوی مجاهد اهواز اظهار می‌کند: در یک سال گذشته آسفالت کوی مجاهد 3 بار ریزش کرد و موجب ایجاد چاله‌های بزرگ در خیابان‌های این منطقه شد.
محمد حمادی با بیان این‌که اهالی کوی مجاهد از تردد در خیابان‌های اصلی نگرانند، می‌افزاید: چاله‌ها بزرگ و خطرناکند و چند بار خودروها در چاله‌ها گیر افتاده‌اند.

رها شدن خیابان‌ها به حال خود
وضعیت آسفالت در مناطق بالای اهواز هم مناسب نیست و اعتراض شهروندان نشان‌دهنده مشکلات موجود در این حوزه است. یکی از ساکنان منطقه کوروش به همشهری می‌گوید: حدود 6 ماه پیش برای تعمیر شبکه فاضلاب اکثر خیابان‌های این منطقه را حفاری کردند. پس از پایان حفاری شبکه فاضلاب منتظر ترمیم آسفالت منطقه بودیم که بارش‌ها شروع شد.
لیلا نیسی با بیان این‌که خیابان‌ها به همان حال رها و موجب ایجاد مشکلاتی برای اهالی منطقه کوروش شده است، می‌افزاید: ما مجبوریم هر دو روز یک بار کل خانه را از خاک پاک‌ کنیم.

امضای 3 قرارداد برای ترمیم آسفالت
اعتراض شهروندان در حالی ادامه دارد که شورای شهر پنجم به دنبال برنامه‌ریزی برای نوسازی آسفالت و ترمیم آن در نقاط مختلف شهری اهواز بود؛‌ برنامه‌ریزی‌ای که با بارش‌ شدید باران لغو شد. رئیس شورای شهر اهواز در این باره به همشهری می‌گوید: قرار بود عملیات ترمیم آسفالت معابر از ابتدای امسال آغاز شود‏، اما در این مدت با سیلاب‌های فروردین مواجه شدیم و همه توان مدیریت شهری به ساخت سیل‌بند و مقابله با سیل معطوف شد.
عبدالزهرا سنواتی با بیان این‌که بعد از پایان سیل 3 قرارداد برای ترمیم آسفالت و روکش آسفالت در مناطق مختلف شهر اهواز با بخش خصوصی امضا شده است، می‌افزاید: قرار است این شرکت‌ها یک میلیون و 200 هزار متر‌ مربع از آسفالت کلان‌شهر اهواز را ترمیم و نوسازی کنند.
سنواتی اظهار می‌کند: 800 هزار متر‌ مربع عملیات ترمیم آسفالت و نوسازی آن هم توسط سازمان عمران شهرداری انجام می‌شود و انتظار داریم این اقدامات تا پایان سال صورت گیرد.
رئیس شورای شهر اهواز با بیان این‌که تا پایان سال آسفالت 70 درصد خیابان‌های اهواز ترمیم و نوسازی می‌شود، اظهار می‌کند: بارش‌ها و سیل اخیر موجب تخریب حدود 600 هزار متر‌ مربع از آسفالت اهواز شد که 300 هزار متر‌ مربع از این میزان مربوط به آسفالت جاده‌های ساحلی بوده است.


بارش‌های شدید در روزهای پایانی سال گذشته موجب خسارت 100 میلیاردی به آسفالت اهواز شد و پس از آن نوبت سیل بود که آسفالت باقیمانده در اهواز را تخریب کند

این خبر را به اشتراک بگذارید