• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 10 بهمن 1396
کد مطلب : 5648
+
-

2دانش‌آموز نوجوان، مدرسه‌ای را به وحشت انداختند

2برادر 13و 15ساله تصمیم گرفتند به تقلید از کارتون دانشگاه‌ هیولاها، روباتی بسازند که دانش‌آموزان مدرسه‌شان را به ترس و وحشت بیندازند. آنها می‌گویند که قصدشان از این کار تفریح و سرگرمی بود و هرگز تصور نمی‌کردند به جرم تشویش اذهان عمومی دستگیر شوند.

چند روز پیش زمانی که متخصصان پلیس فتای خراسان رضوی در حال بررسی شبکه‌های اجتماعی بودند متوجه روباتی تلگرامی شدند که در زمینه تشویق افراد به‌خودکشی و عضویت در یک بازی خطرناک فعالیت می‌کرد. با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات در این خصوص آغاز شد و مأموران دریافتند که این روبات باعث ایجاد ترس و وحشت در بین دانش‌آموزان مدرسه‌ای در مشهد و حتی والدین آنها شده است. یکی از این دانش‌آموزان در تحقیقات گفت: مدتی قبل پیامی از طریق یک روبات تلگرامی به گوشی‌ام ارسال شد که در آن اسم و مشخصات کاملم نوشته شده بود. بعد از آن پیام‌های دیگری هم به دستم رسید که در آنها اطلاعات خصوصی زیادی درباره من و حتی نشانی‌ خانه‌مان نوشته‌ شده بود. در نهایت نیز از من خواسته شده بود که در یک بازی خطرناک شرکت کنم و هر کاری را که در این بازی به من دستور داده شده انجام دهم و هنگام انجام این دستورات فیلم بگیرم و آن را برای ادمین بازی ارسال کنم.

وی ادامه داد: من قبلا درباره این بازی چیزهایی شنیده بودم و می‌دانستم که پایان آن مرگ است. این پیام‌ها باعث وحشت من شده بود، طوری‌که شب‌ها کابوس می‌دیدم و از طرفی نمی‌دانستم ماجرا از چه قرار است و چطور اطلاعات من در اختیار این روبات قرار گرفته است. پیام‌های تهدیدآمیز حتی باعث نگرانی و وحشت پدر و مادرم هم شده بود تا اینکه از بچه‌های کلاس‌مان شنیدم که عده‌ای از آنها نیز مثل من چنین پیام‌هایی دریافت کرده‌اند.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای شناسایی سازنده روبات تلگرامی آغاز شد و طولی نکشید که مأموران پلیس فتا موفق شدند 2دانش‌آموز نوجوان مدرسه که این روبات را ساخته بودند را شناسایی کنند. آنها که 2 برادر 13و 15ساله بودند به اداره پلیس منتقل شدند و در بازجویی‌ها گفتند که فقط برای تفریح و سرگرمی دست به این کار زده‌اند. یکی از آنها مدعی شد: من و برادرم پس از اینکه کارتون دانشگاه هیولاها را دیدیم، تصمیم گرفتیم به تقلید از آن بچه‌های مدرسه را بترسانیم. برای همین روباتی ساختیم و با ثبت شماره تلفن تعدادی از همکلاسی‌ها و دوستانمان و همچنین اطلاعات آنها، کاری کردیم که پیام‌های ترسناک برایشان فرستاده شود. هدفمان از این کار فقط تفریح و سرگرمی بود و اصلا خبر نداشتیم که این کارمان جرم است.

به گزارش همشهری، سرهنگ جهانشیری رئیس پلیس فتای خراسان رضوی می‌گوید: در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که پدر این 2 دانش‌آموز نوجوان بیشتر اوقات سر کار بوده و مادر خانواده نیز خانه‌دار بود و متأسفانه کنترل کافی روی فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی نداشتند. به گفته وی، ایجاد هرگونه روبات یا کانال با اسامی خاص که موجب تشویش اذهان عمومی شود، جرم است و والدین باید همانطور که در فضای واقعی مراقب فرزندان خود هستند، در فضای سایبری نیز فعالیت آنها را کنترل کنند تا دچار چنین دردسرهایی نشوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید