• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 18 مرداد 1403
کد مطلب : 232278
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1jLxj
+
-

مرگ دردناک معلم قرآن پس از نجات 2دانش‌آموز

داخلی
مرگ دردناک معلم قرآن پس از نجات 2دانش‌آموز

وقتی دانش‌آموزان برای فرار از گرما به رودخانه پریدند، 2نفر از آنها در قسمت عمیق رودخانه گرفتار شدند و در این شرایط معلم فداکار برای نجات آنها به آب زد. او موفق به نجات دانش‌آموزان شد، اما خستگی بر وی غلبه کرد و حادثه‌ای تلخ رقم خورد.  به گزارش همشهری، این حادثه تلخ بعدازظهر سه‌شنبه در رودخانه زاب در آذربایجان غربی رخ داد. آن روز دلشاد ابوبکرزاده، معلم قرآن شهر نلاس از توابع سردشت، به همراه حدود 30نفر از دانش‌آموزانش برای اردوی تفریحی به کنار رودخانه زاب رفته بودند. بعد از خوردن ناهار بود که عده‌ای از دانش‌آموزان تصمیم گرفتند برای فرار از گرما وارد آب شوند. در جایی که محل اردوی دانش‌آموزان بود، رودخانه عریض اما آرام بود. بچه‌ها یکی پس از دیگری وارد آب شدند و سرگرم بازی بودند که ناگهان اتفاقی هولناک رخ داد. 2نفر از دانش‌آموزان بی‌آنکه خبر داشته باشند، وارد قسمت عمیق رودخانه شده بودند و زیر پایشان خالی شده بود. آنها در آب دست‌وپا می‌زدند و در این شرایط بود که آقامعلم و چند نفر دیگر از اهالی شهر به رودخانه پریدند تا دانش‌آموزان را نجات دهند.

اتفاق تلخ
مهدی خضری، یکی از آشنایان معلم قرآن درباره این حادثه می‌گوید: وقتی دلشاد ابوبکرزاده و چند نفر دیگر که شنا بلد بودند به آب زدند، موفق شدند خودشان را به قسمت عمیق و جایی که دانش‌آموزان گرفتار بودند برسانند و هر طوری بود آنها را روی سطح آب نگه دارند. بعد هم هردو دانش‌آموز را با کمک هم به بیرون از رودخانه منتقل کردند و جان‌شان را نجات دادند. اما هنگامی که خودشان در حال خروج از رودخانه بودند، آقامعلم ناگهان به زیر آب رفت.  او ادامه می‌دهد: همراهان آقامعلم در ابتدا متوجه ماجرا نشدند، چراکه او شنا بلد بود و فکر می‌کردند که الان از رودخانه بیرون می‌آید، اما این اتفاق نیفتاد. آنها وقتی متوجه شدند که او غرق شده، به رودخانه برگشتند، ولی هرچه گشتند اثری از آقا معلم نبود. برای همین ماجرا را به اورژانس و دیگر اهالی اطلاع دادند تا اینکه 2مرد جوان از اهالی همان منطقه وقتی متوجه ماجرا شدند، به آب پریدند و بعد از کمی جست‌وجو پیکر آقامعلم را بیرون کشیدند.  خضری می‌گوید: آقامعلم حدود یک ساعت زیر آب بود و برای همین وقتی اورژانس آمد و او را به بیمارستان بردند، عملیات احیا هم فایده‌ای نداشت و او جانش را از دست داد.

شهر در ماتم
مرگ دلشاد ابوبکرزاده مردم شهر نلاس را شوکه کرد. او سال‌ها در آموزش‌وپرورش به دانش‌آموزان درس می‌داد و بعد از آن هم خانه‌‌ای را تبدیل به کلاس قرآن کرد و به همراه همسرش به کودکان و نوجوانان قرآن می‌آموخت.
خضری می‌گوید: آقامعلم 2فرزند داشت، اما زندگی‌اش را وقف آموزش قرآن کرده بود. او مرد خیری بود که همه از وی به نیکی یاد می‌‌کردند؛ به همین دلیل در مراسم خاکسپاری او بسیاری از مردم شهر حضور داشتند و هنوز مرگ او را باور ندارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید