• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56335
+
-

مهم‌‌ترین خبرهای روز از نگاه سردبیران روزنامه‌ها و سایت‌های خبری کدام‌هاست؟

برجام، ساسی مانکن و باز هم برجام

بیشتر سردبیران موضوع برجام و مناقشات جدید ایران و آمریکا را از مهم‌ترین سوژه‌های سیاسی روز می‌دانند

برجام، ساسی مانکن و باز هم برجام

شبنم سیدمجیدی

شاید در این لحظه که این متن را می‌خوانید، همه‌جا پر شده باشد از خبری که دنیا را به هم ریخته است واصلاً بعید نیست که تا چند ساعت دیگر خبر مهمی که الان درباره‌اش می‌خوانید، تبدیل به خبر قدیمی یا در اصطلاح روزنامه‌نگارها بیات‌شده باشد و حالا همه درباره خبر دیگری صحبت کنند. فردا قطعا اخبار دیگری می‌رسد و ما در میان این همه خبر و تحلیل و انتقاد و حرف غرق می‌شویم. یک روز حرف از ترانه جنتلمن ساسی مانکن است، روز دیگر احضار مهناز افشار به دادسرا، یک روز مرگ بهنام صفوی، روز دیگر ماجرای برجام و هر روز داستان‌ها تازه می‌شوند. بعضی از ماجراها واقعا مهم هستند و سرنوشت‌ساز و بعضی دیگر به آن اندازه که بزرگ می‌شوند، مهم نیستند. حالا در اینجا نظر بعضی از سردبیران روزنامه‌ها و سایت‌های خبری را درباره اینکه به‌نظرشان کدام داستان‌های خبری در روزهای اخیر از همه مهم‌تر بوده‌اند، پرسیده‌ایم.


برجام و ساسی مانکن

محمدحسین روان‌بخش
سردبیر روزنامه مردم‌سالاری


 مهم‌ترین خبر را مثل بعضی از سردبیران دیگر، مناقشات ایران و آمریکا و رویارویی این دو کشور می‌داند. او می‌گوید: این موضوع البته جدید نیست اما در چند روز اخیر وارد مرحله جدیدی شده است. تصمیم ایران برای استفاده از ظرفیت‌های برجام و دادن ضرب‌الاجل دوماهه به اروپا باعث شده موضوع برجام به یک خبر جدید مهم تبدیل شود که ممکن است مناسبات ایران و جامعه بین‌الملل را وارد مرحله جدیدی کند.


مصطفی فقیهی
سردبیر سایت خبری انتخاب

 
خبرهای مختلف درباره برجام و تحولات در این زمینه را از مهم‌ترین موضوعات می‌داند و می‌گوید: صحبت‌های ترامپ درباره تماس سران ایران با شماره تلفن او جزو خبرهای مهم این چند روز بود.

سیامک رحمانی
سردبیر روزنامه شهروند

 می‌گوید: مجادله میان ایران و آمریکا قطعا مهم‌ترین خبر این روزهاست. خبر دیگری که به‌نظرم مهم است، موضوع پخش ترانه ساسی مانکن در یکی از مدارس تهران بود که بازتاب شدیدی داشت. این موضوع آن‌قدر داغ شد که تا حد مراجع تقلید، مجلس شورای اسلامی و وزیر کشیده شد. در فضای مجازی نیز خیلی در موردش بحث شد.


حسین عبداللهی 
سردبیر روزنامه آرمان امروز



 یکی از مهم‌ترین موضوعات این روزها را مشکلات مطبوعات کشور و بحران شدید کاغذ می‌داند. او می‌گوید: اگر یک راه‌حل فوری برای این موضوع اندیشیده و به آن عمل نشود، مطبوعات دچار بحران‌های شدیدتری خواهند شد و با تعطیلی تعدادی از روزنامه‌ها مواجه خواهیم بود. به‌نظر عبداللهی موضوع مهم دیگر صحبت‌های ترامپ -رئیس‌جمهور آمریکا- بود که هفته گذشته گفته بود دوست دارد ایرانی‌ها با او تماس بگیرند و شماره تلفنش را هم به سفارت سوئیس داده است که ایرانی‌ها با او تماس بگیرند. عباس عراقچی -معاون وزیر خارجه ایران- هم در پاسخ گفته اگر نیاز شود آنها شماره ما را دارند. عبداللهی همچنین غیبت برخی چهره‌های تأثیرگذار در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در جلسه فعالان سیاسی با حسن روحانی را موضوع مهمی بیانی می‌کند. او ادامه می‌دهد: وقتی متوجه می‌شویم تازه ساعت 6عصر با بعضی از این چهره‌های مؤثر تماس گرفته شده، ناراحت می‌شویم. این دور هم جمع‌شدن‌ها می‌تواند باعث شود تا احزاب مختلف و شخصیت‌های مؤثر درباره مسائل مختلف بحث کنند. به عقیده سردبیر روزنامه آرمان، بقیه خبرهای این روزها مثل گرانی‌ها و تورم، جز نگرانی و تأسف چیز دیگری ندارد.


آرش خوشخو 
سردبیر روزنامه هفت صبح

 به خبرنگار همشهری می‌گوید: این روزها یک زنجیره سه‌تایی از اخبار را داشتیم که وقتی آنها را پشت‌سر هم می‌گذاریم، دارای معنا می‌شوند. حدود 2هفته قبل نفتکش ایران در جده پهلو گرفت و هنوز هم آنجاست، خبر دوم حمله چند روز قبل به کشتی‌‌های تجاری امارات در بندر فجیره بود. خبر سوم هم حمله پهپادهای عربی به خط نفت عربستان بود. به‌نظرم اینها اتفاقات مهمی هستند که می‌توانند معنادار باشند. به‌هر‌حال نفت موضوع شوخی‌برداری نیست. او ادامه می‌دهد: یک موضوع جالب دیگر صحبت‌های مدیرعامل فیلترشکن سایفون درباره شیوه‌های فیلترینگ در ایران بود. اما به‌طور کلی، این روزها غیراز حوزه سیاسی، اخبار مهم خاصی نداریم.


پدرام الوندی
معاون خبر ایرنا


 3خبر را به‌عنوان مهم‌ترین اخبار این روزها نام می‌برد: اولتیماتوم ایران در مورد کاهش تعهدات برجامی مهم‌ترین موضوع این روزهاست که بیشتر ارزش‌های خبری مثل دربرگیری، شهرت، بزرگی و فراوانی، مجاورت و... را دارد. بلوایی که بر سر پخش آهنگ ساسی مانکن در مدارس به‌وجود آمد، خبر مهم دیگری است. این موضوع چالش جدیدی را پیش‌روی نظام آموزشی و فرهنگی ما قرار داد که باید به آن توجه کرد. تصویب کلیات لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی نیز یکی از اخبار مهم این روزهاست.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید