• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56334
+
-

مهم‌ترین خبرهای روز از نگاه ورزشکاران کدام خبرها هستند؟

ترامپ، پول و علی دایی

احسان قائم‌مقامی، علی انصاریان و کیمیا علیزاده از مهم‌ترین اخباری که شنیده‌اند، می‌گویند

ترامپ، پول و علی دایی



این روزها گوش ورزشکاران نیز که معمولا در سالن‌های تمرینی با حریفان فرضی‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند، تیزتر و حساس‌تر از قبل شده و اخبار ایران و جهان را لحظه به لحظه پیگیری می‌کنند.

سناریوی جنگ با ایران 

برداشتن قدم‌های متفکرانه شاید در شطرنج جواب دهد و کسی مانند احسان قائم‌مقامی را تبدیل به استاد بزرگ شطرنج ایران کند.
قائم‌مقامی این روزها با موجی از خبرهای تلخ و نگران‌کننده روبه‌روست و در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: «ترامپ و اظهارنظرهایش در مورد ایران و تهدیدها و تکذیب‌های پی در پی‌اش و در کل، سناریوهایی که توسط کشورهای عربی در مورد جنگ با ایران مطرح می‌شود، تأسف‌بارترین اخباری است که این روزها برخلاف میلم می‌شنوم. ما در شرایط دشواری قرار داریم و حال مردم ایران خوب نیست و بحران اقتصادی موجود آنها را تا مرز انفجار در تنگنا قرار داده. از این‌رو شنیدن این اخبار که در خوش‌بینانه‌ترین حالتش نیز خوب نیست، مردم را دچار نگرانی، اضطراب و ناامیدی صدچندان کرده».

جدایی علی دایی از سایپا

نخستین بانوی مدال‌آور ایران در المپیک، این روزها بی‌سروصدا و به دور از حاشیه، تمریناتش را از سر گرفته و خیلی اخبار رسانه‌ها را دنبال نمی‌کند اما در گفت‌وگو با همشهری بحران اقتصادی را پررنگ‌ترین اخباری عنوان می‌کند که از دوستان و آشنایانش می‌شنود. 
کیمیا علیزاده بیشتر غرق در ورزش است تا سیاست و اقتصاد. می‌گوید: «مهم‌ترین خبری که برایم بسیار ناراحت‌کننده بود جدایی علی دایی از سایپا به‌دلیل مشکلات مالی و اختلاف با مدیران باشگاه بود و بیشتر به‌خاطر اینکه پرداخت حقوق بازیکنانش را درخواست کرده بود برایم قابل توجه بود؛ بحرانی که خودم نیز اکنون با آن مواجهم».

زیر خط فقر

زهره وطن‌خواه، دختر منحصر به فرد ایرانی و نخستین راننده زن در تاریخ اتومبیلرانی کشور نیز مانند خیلی از ورزشکاران دست و دلش به‌کار نمی‌رود تا مانند سابق فعالیت کند. رغبتی به مربیگری ندارد و می‌گوید: «این روزها که با سیل اخبار گرانی، تورم و بی‌ثباتی اقتصادی مواجهیم کسی به فکر یادگیری نیست. اتومبیلرانی دل خوش می‌خواهد و پول».
وی در مورد مهم‌ترین خبری که این روزها توجهش را جلب کرده عنوان می‌کند: «اگر درآمد خانواری کمتر از 3میلیون تومان باشد، آن خانواده زیر خط فقر هستند! خبری که برایم عجیب بود و مرا به فکر فرو برد. با این اوصاف درصد زیادی از خانواده‌های ایرانی زیر خط فقرهستند. بارها به این اندیشیدم که واقعا چه سرنوشتی در انتظار ماست». 

این خبر را به اشتراک بگذارید