• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53839
+
-

کوتاه از حادثه

کوتاه از حادثه
کوتاه از حادثه


      قتل فرزندان به دستور دعانویس
تازه‌ترین تحقیقات درخصوص مردی که 2فرزند 7و 12ساله‌اش را در خانه به قتل رسانده حاکی از آن است که او دستور قتل فرزندانش را از یک دعانویس گرفته است. این حادثه تلخ صبح دیروز در فردیس کرج اتفاق افتاد و در جریان آن مردی در خانه‌اش پسر 7ساله و دختر 12ساله‌اش را با ضربات چاقو به قتل رساند و در ادامه اقدام به‌ خودزنی کرد. سرهنگ بیژن جنتی، فرمانده انتظامی فردیس در این‌باره به ایسنا می‌گوید: ساعت ۱۰:۱۲ صبح شنبه به کلانتری 12اهری فردیس خبر رسید که 2کودک خردسال به یکی از درمانگاه‌ها منتقل شده‌اند. اطلاعات اولیه نشان می‌داد 2 کودک توسط پدرشان با ضربات چاقو مجروح شده‌اند. وی می‌گوید: زمانی که مأموران به درمانگاه رسیدند 2 کودک جان خود را از دست داده بودند و پدر آنها که بعد از این اقدام خودزنی کرده بود نیز در شرایط وخیمی بود. با ادامه تحقیقات ردپای یک دعانویس در این حادثه تلخ هویدا شد. حسن جهانشاهلو، دادستان فردیس در این‌باره می‌گوید: این مرد که اختلالات روانی دارد با همسر خود اختلاف داشته که پس از مراجعه به یک دعانویس از وی این توصیه را می‌شنود که اختلاف در دل پسر خانواده است و با نبود پسر این اختلافات حل خواهد شد. متهم هم در اقدامی جنون‌آمیز 2 فرزند خود را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند. از آنجایی که فرد دعانویس متهم را تحریک به این کار کرده حکم بازداشت وی صادر شده است.
 
      مرگ مظنون تحت تعقیب پلیس
مظنون تحت تعقیب پلیس در عملیات تعقیب و گریز با شلیک گلوله کشته شد. به‌گزارش همشهری، ‌بامداد دیروز به قاضی جنایی پایتخت خبر رسید که مردی حدودا 30ساله با شلیک گلوله پلیس کشته شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که او درحالی‌که سوار بر خودروی پژو بوده در جریان عملیات تعقیب و گریز با پلیس گلوله خورده و جانش را از دست داده است. با دستور قاضی جنایی تهران تحقیقات در این‌باره آغاز و مشخص شد که مأموران یکی از کلانتری‌های تهران هنگام گشت‌زنی به 3سرنشین خودروی پژویی مشکوک شدند. به گفته مأمور پلیس و سربازی که همراهش بود یکی از سرنشینان خودرو سابقه سرقت در کلانتری داشته؛ به همین دلیل به راننده آن دستور توقف دادند. ماموری که اقدام به تیراندازی کرده بود در تحقیقات گفت: به راننده دستور توقف دادیم اما توجهی به اخطار ما نکرد و درحالی‌که سرعتش را زیاد کرده بود قصد فرار داشت. به این ترتیب عملیات تعقیب و گریز آغاز شد و ما بارها به راننده دستور توقف دادیم. ضمن اینکه چند تیر هوایی هم شلیک کردم تا شاید راننده توقف کند؛ با این حال او سرعتش را هر لحظه بیشتر می‌کرد. در چنین شرایطی اسلحه را به سمت خودرو نشانه گرفته و با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردم که گلوله‌ها به سرنشینان خودرو برخورد کرد. در این حادثه گلوله‌ها به هر 3سرنشین خودرو برخورد کرد، باعث مرگ یکی از آنها شد و 2نفر دیگر نیز زخمی شدند که برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند. هم‌اکنون قاضی جنایی دستور تحقیق از 2مجروح این حادثه را صادر کرده است. ضمن اینکه کارشناسان بررسی‌های خود را درخصوص اینکه آیا قانون به‌کارگیری سلاح رعایت شده یا نه، آغاز کردند.

      کلاهبرداری میلیاردی پسر 14ساله
فرمانده انتظامی البرز از دستگیری نوجوان ۱۴ساله‌ای خبر داد که با فروش ارزهای دیجیتال یک‌میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود. سردار عباسعلی محمدیان به ایسنا گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر واریز وجه برای دریافت ارز دیجیتال به‌حساب یکی از سایت‌های فروش ارز و عدم‌دریافت ارز در موعد مقرر موضوع از سوی پلیس فتای استان البرز پیگیری شد. در بررسی‌های مقدماتی کارشناسان مشخص شد که نامبرده خود را به‌عنوان مدیر سایت‌های مشهور فروش ارز دیجیتال به طعمه‌های خود معرفی کرده و از این طریق اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌کند. این مقام ارشد انتظامی گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد که فرد کلاهبردار با ایجاد اکانت‌های جعلی اقدام به تبلیغ گسترده در فضای مجازی کرده و از طریق تبلیغات گسترده مشتریان خود را جذب و از آنها درخواست می‌کرد که وجه پرداختی را مستقیما به حساب یکی از سایت‌های معتبر واریز و سپس خود را به‌عنوان خریدار به مدیران سایت معرفی و ارزها را دریافت و به خریدار اصلی تحویل نمی‌دهد. وی در ادامه گفت: با تلاش مأموران پلیس فتا و ردیابی‌های صورت گرفته، عامل کلاهبرداری‌های دیجیتال که یک نوجوان ۱۴ساله بود، دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. متهم در اعترافات خود اذعان داشت که با اکانت‌های جعلی و با استفاده از کارت شناسایی جعلی اقدام به ۱۰میلیارد ریال کلاهبرداری از افراد در سراسر کشور کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید