• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53840
+
-

مرگ تماشاگر جوان در هیاهوی فوتبال

داخلی
مرگ تماشاگر جوان در هیاهوی فوتبال


هولناک مربوط به سیل و زلزله و یا حوادث رانندگی نیست. این افراد برای تماشای مسابقه فوتبال 2تیم پرسپولیس و سپاهان به ورزشگاه آزادی رفته بودند اما در جریان درگیری‌های مربوط به این بازی مصدوم شدند و حتی یکی از آنها جان خود را از دست داد. حالا در حالی‌که اورژانس علت مرگ این تماشاگر را ایست قلبی به‌دلیل سوءمصرف مواد‌مخدر اعلام کرده، خانواده جوان جان‌باخته می‌گویند او اعتیاد نداشته است.

به‌گزارش همشهری، عصر جمعه ورزشگاه بزرگ آزادی مملو از تماشاگرانی بود که برای تماشای بازی حساس 2تیم پرسپولیس و سپاهان به آنجا رفته بودند. هر لحظه بر شمار تماشاگران افزوده می‌شد و حساسیت‌های این بازی هر لحظه تنش‌ها بین هواداران 2تیم را افزایش می‌داد و در ادامه کار به زد و خورد و آسیب زدن به ورزشگاه رسید؛ تا جایی که طبق آمار اورژانس تهران در جریان این بازی 295نفر مصدوم شدند و یکی از تماشاگران جان خود را از دست داد.

پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران در این‌باره گفت: یک جوان ۳۳ساله به‌دلیل سوءمصرف مواد‌مخدر دچار ایست قلبی-تنفسی شد و جان خود را از دست داد که البته این موضوع ارتباطی به درگیری‌ها بین طرفداران 2تیم پرسپولیس و سپاهان نداشت. وی ادامه داد: متأسفانه از زمان آغاز این مسابقه زدوخوردهایی بین طرفداران هر دوتیم سپاهان و پرسپولیس صورت گرفت که در آن ۲۹۵نفر به نیروهای اورژانس مستقر در ورزشگاه آزادی مراجعه کردند که ۲۵۰نفر به‌صورت سرپایی مداوا شدند و ۴۵نفر به مرکز درمانی انتقال یافتند.

در همین حال طبق اعلام پلیس در جریان درگیری‌های مربوط به این بازی بیش از 10نفر نیز توسط پلیس بازداشت شدند. سردار سعید مطهری‌زاده، فرمانده یگان‌ویژه تهران بزرگ در این‌باره به ایسنا گفت: پشت‌پرده‌ها و کری‌خوانی‌های قبلی باعث درگیری بین هواداران 2تیم شد. همچنین حساسیت زیاد این بازی به‌حدی بود که بخشی از این افراد صندلی‌های پیچ‌شده روی سکوهای سیمانی را شکستند. فرمانده یگان‌ ویژه تهران بزرگ با بیان اینکه برخی از تماشاگران حتی با مأموران پلیس نیز درگیر شدند، افزود: متأسفانه تعدادی از مأموران یگان‌ویژه در بازی دیروز دچار مصدومیت شدند. مطهری‌زاده همچنین از بازداشت بیش از ۱۰نفر از افرادی که باعث تحریک هواداران شده بودند خبرداد و گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. وی درباره پرتاب سنگ در ورزشگاه و اینکه این سنگ‌ها چطور وارد ورزشگاه شده بود؟ گفت: یگان ویژه در گیت‌های ورودی ورزشگاه بر تمامی این موارد نظارت کرده و چنین مواردی وارد ورزشگاه نشد، اما با توجه به اینکه سکوها از جنس سیمان است و به‌راحتی با وارد کردن ضربه شکسته می‌شود، برخی از تماشاگران از همین قطعات سیمان استفاده کرده و اقدام به پرتاب آن کردند. در برخی موارد نیز آسفالت ورزشگاه کنده شد.

از سوی دیگر بازپرس جنایی پایتخت از آغاز تحقیقات درخصوص مرگ یکی از تماشاگران بازی خبر داد و به همشهری گفت: طبق گزارش اورژانس و پلیس هیچ‌گونه آثار ضرب و جرح بر بدن متوفی مشاهده نشده و وی به‌دلیل ایست قلبی فوت شده است اما خانواده  او از کادر اورژانس به‌خاطر عدم‌رسیدگی بموقع به فرزندشان شکایت کرده‌اند. وی ادامه داد: با انتقال پیکر متوفی به پزشکی قانونی تحقیقات برای روشن شدن علت اصلی مرگ آغاز شده و پرونده این حادثه برای رسیدگی به دادسرای ویژه جرایم پزشکی ارجاع شده است.


در حق پسرم کوتاهی شد
«پسرم عاشق پرسپولیس بود و برای تماشای فوتبال به ورزشگاه رفته بود اما خبر دادند که فوت شده»؛ این حرف‌های پدر مجتبی زارعی، همان جوانی است که شامگاه جمعه در جریان مسابقه فوتبال پرسپولیس-سپاهان جان خود را از دست داد. او در گفت‌وگو با همشهری، ضمن رد دلایلی که برای مرگ پسرش اعلام شده، می‌گوید او نه سابقه مصرف مواد‌مخدر داشته و نه بیماری قلبی.

چه زمانی از حادثه‌ای که برای پسرتان اتفاق افتاده باخبر شدید؟
جمعه‌شب بود که خبر دادند مجتبی حالش بد شده است. ما اهل و ساکن بادرود هستیم و پسرم مدتی است همراه همسر و فرزندانش در رباط‌کریم زندگی می‌کند. وقتی این خبر را شنیدم سراسیمه خودم را به تهران رساندم اما کار از کار گذشته بود.

 مجتبی همیشه به ورزشگاه می‌رفت؟
او عاشق فوتبال و از طرفداران دوآتشه پرسپولیس بود. برعکس خودم که علاقه‌ای به فوتبال ندارم، او از کودکی عشقش فوتبال بود و همیشه مسابقه‌های پرسپولیس را دنبال می‌کرد. گویا برای بازی پرسپولیس-سپاهان هم با چندنفر از همکارانش به ورزشگاه رفته بود که این اتفاق افتاد.

 دوستان مجتبی درخصوص علت فوت او به شما چه گفته‌اند؟
می‌گویند با هم مشغول تشویق بودند که ناگهان مجتبی دچار درد سینه شده و عرق سرد کرد. آنطور که دوستانش می‌گویند کمی طول کشیده تا اورژانس سراغ او آمده. اورژانس هم که آمده کمی برای نجات او تلاش کرده‌اند اما در نهایت هنگام انتقال به بیمارستان فوت شده است. آنطور که گفتند سکته قلبی کرده است.

 اورژانس علت اولیه فوت مجتبی را سوءمصرف مواد‌مخدر اعلام کرده است. آیا او اعتیاد داشت؟
پسرم سالم بود و هیچ اعتیادی نداشت. نمی‌دانم چرا این حرف‌ها را می‌زنند و با آبروی ما بازی می‌کنند. مجتبی عاشق ورزش بود و هیچ‌وقت سراغ مسائل حاشیه‌ای نمی‌رفت. حالا ما از حرف‌هایی که زده شده تعجب کرده‌ایم. از طرفی او سابقه بیماری قلبی هم نداشت و این موضوع در خانواده ما هم سابقه ندارد. خدا می‌داند چه مشکلی برای پسرم پیش آمده است.

 درخصوص فوت پسرتان چه اقدامات قضایی انجام داده‌اید؟
آنطور که معلوم است پسرم در زد و خورد و درگیری نبوده اما درخصوص اینکه دیر به پسرم رسیدگی شده شکایت کرده‌ایم. از کسانی که درباره پسرم شایعه‌سازی‌ کرده و با آبرویمان بازی می‌کنند هم شکایت داریم. امیدوارم به‌زودی همه‌‌چیز مشخص شود.

 مجتبی چند فرزند دارد و شغلش چه بود؟
او پدر 2دختر 2 و 9ساله بود و در شرکت لوله‌سازی‌ کار می‌کرد. خیلی زود بود که نوه‌هایم یتیم شوند اما افسوس که پسرم به‌خاطر فوتبال جانش را از دست داد و فرزندانش را تنها گذاشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید