• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53600
+
-

کلاهبرداری 2میلیاردی با چک‌های بین بانکی تقلبی

کلاهبرداری 2میلیاردی با چک‌های بین بانکی تقلبی

مرد شیاد در ازای خریدهای کلان از فروشندگان مواد غذایی به آنها چک‌های بین بانکی می‌داد اما همه چک‌ها جعلی بود. هرچند متهم با این ترفند از 100فروشنده 2میلیارد تومان کلاهبرداری کرد اما سرانجام دستگیر شد.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت چند فروشنده مواد غذایی آغاز شد. شاکیان اغلب افرادی بودند که مواد غذایی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کردند و می‌فروختند. یکی از آنها گفت: مثل همیشه اقلامی مثل برنج، زعفران، روغن و... را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کردم تا اینکه فردی تماس گرفت و مقداری جنس خرید. شاکی ادامه داد: همین مشتری در دومین مرتبه مقدار بیشتری جنس سفارش داد و این بار حتی حاضر شد با قیمتی بالاتر از قیمت بازار اجناس را بخرد. این بار هم او خودش برای تحویل گرفتن اجناس آمد اما گفت به جای پول نقد چک بین بانکی پرداخت می‌کند. من هم به او اعتماد کردم و چک را گرفتم و اجناس را تحویل دادم اما وقتی چک را به بانک بردم فهمیدم جعلی است و سرم کلاه رفته است. اظهارات شاکی در حالی بود که هیچ رد و نشانی از متهم در اختیار نداشت. علاوه بر او ده‌ها فروشنده مواد غذایی نیز با همین ترفند طعمه مرد کلاهبردار قرار گرفته بودند و آنطور که آنها می‌گفتند یک نفر سر همه‌شان کلاه گذاشته بود.
در این شرایط تحقیقات ادامه پیدا کرد تا اینکه کارآگاهان پلیس به اطلاعاتی درباره متهم دست یافتند. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد که او با فروشنده دیگری قرار گذاشته و قصد دارد از او نیز کلاهبرداری کند. در این شرایط مأموران به کمین متهم نشستند و وقتی او قصد داشت آخرین طعمه‌اش را سرکیسه کند دستگیر شد.
سرهنگ کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: متهم تاکنون به 100فقره کلاهبرداری از فروشندگان مواد غذایی در شبکه‌های اجتماعی به مبلغ 2میلیارد تومان اعتراف کرده و 5نفر از مالباختگان نیز او را شناسایی کرده‌اند.
وی همچنین از صدور مجوز انتشار تصویر بدون پوشش متهم از سوی قاضی پرونده خبر داد و از افرادی که با این ترفند از آنها کلاهبرداری شده دعوت کرد برای شناسایی متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید