• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53601
+
-

کوتاه از حادثه

 تلاش برای نجات 4خدمه لنج غرق شده در خلیج‌فارس
گروه‌های امداد و نجات دریایی به‌دنبال یافتن 4خدمه لنجی هستند که در آب‌های خلیج‌فارس غرق شده است. احسان گلستانی، رئیس اداره حفاظت و ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به ایرنا گفت: جست‌وجو برای یافتن و نجات 4خدمه شناوری که ساعت 9:30 روز سه‌شنبه در آب‌های سرزمینی خلیج‌فارس واژگون شده بود توسط این اداره کل ادامه دارد. وی ادامه داد: خبر غرق شدن شناور یادشده از طریق یک قایق صیادی اطلاع‌رسانی شد که بلافاصله شناور ناجی18 از بندر عسلویه به محل حادثه اعزام شد. به‌دلیل مواج و طوفانی بودن دریا شناور ناجی18، لنج غرق شده را با فاصله زیاد از موقعیت واژگونی پیدا کرد و 2نفر از خدمه در شرایط جسمانی نامساعد از روی بدنه آن نجات پیدا کردند.  رئیس اداره حفاظت و ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ادامه گفت: این لنج دارای 6سرنشین بود که 4نفر از آنها هنگام واژگونی در دریا سقوط کرده و خبری از آنها نیست. با این حال با پیگیری از طریق ستاد مدیریت بحران و با همکاری شرکت نفت وگاز پارس و فرمانداری عسلویه یک فروند بالگرد شرکت نفت وگاز پارس و ناجی18 در حال جست‌وجو در منطقه هستند. گلستانی اضافه کرد: این لنج چوبی از دوبی عازم بندر نخل تقی بود که در نزدیکی سکوهای نفتی بر اثر طوفانی بودن دریا غرق شد.

 قطع انگشتان پسر۸ ساله در انفجار ترقه
انفجار ترقه در دستان پسری 8ساله موجب قطع انگشتان او شد. به گزارش همشهری، این حادثه هولناک ظهر روز گذشته در خیابان آستانه شیراز اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که پسری 8ساله ترقه‌ای دست ساز به‌دست گرفته بود و می‌خواست برای تفریح آن را منفجر کند اما پیش از آن، ترقه در دستش منفجر شد. مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره جزئیات این حادثه هولناک گفت: این حادثه حدود ساعت ۱۲:۳۲ چهارشنبه اتفاق افتاد و متأسفانه انفجار مواد محترقه در دست راست پسربچه ۸ ساله، موجب قطع انگشتان او شد. به گفته وی مصدم به بیمارستان منتقل شده و مداوا بر وی ادامه دارد.

  تصادف اتوبوس با کامیون یک قربانی گرفت 
برخورد اتوبوس و کامیون در کرمان جان یک نفر را گرفت و 11مصدوم برجا گذاشت. این حادثه ساعت 3:21 بامداد دیروز در حوالی کارخانه لاستیک بارز کرمان اتفاق افتاد و در جریان آن اتوبوسی که از چابهار به سوی تهران حرکت می‌کرد به‌شدت با یک کامیون برخورد کرد. سیدمحمد صابری، رئیس اورژانس کرمان در این‌باره به ایرنا گفت: در این تصادف راننده 55ساله اتوبوس جان خود را از دست داد و ۱۱نفر نیز مصدوم شدند. وی ادامه داد: ۴نفر از مصدومان که از اتباع پاکستان هستند توسط تکنیسین‌های فوریت‌های پزشکی در محل حادثه به شکل سرپایی مداوا شدند و ۷مصدوم دیگر به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شدند.
 
   تصادف مرگبار سارق فراری با کامیون
سارق خودرو که قصد داشت از دست مأموران پلیس بگریزد در عملیات تعقیب و گریز با یک کامیون تصادف کرد و جانش را از دست داد. به گزارش همشهری، ‌ این حادثه بامداد دیروز در حوالی بزرگراه بسیج اتفاق افتاد. مأموران واحد گشت پلیس آگاهی پس از آنکه به سرنشین یک پراید دستور ایست دادند و او اقدام به فرار کرد، به تعقیبش پرداختند. در این میان استعلام پراید نشان می‌داد سرقتی است؛ به همین دلیل تعقیب و گریز با سارق ادامه پیدا کرد؛ حتی مأموران برای متوقف کردن خودرو چندین تیر هوایی شلیک کردند، اما راننده حاضر نبود خودش را تسلیم کند. در این شرایط تعقیب و گریز ادامه پیدا کرد تا اینکه پراید که با سرعتی مرگبار به حرکت ادامه می‌داد ناگهان با یک کامیون تصادف کرد. سرهنگ بابک نمک‌شناس،  رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در این‌باره گفت: با حضور تیم‌های آتش‌نشانی و اورژانس در محل،  راننده پراید مسروقه از خودرو خارج و به بیمارستان منتقل شد اما شدت جراحاتش به حدی بود که جان خود را از دست داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید