• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53268
+
-

تشکیل 2500 پرونده برای سیل‌زدگان خوزستان

تشکیل 2500 پرونده برای سیل‌زدگان خوزستان

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان درباره خسارت‌ سیل اخیر به واحدهای مسکونی استان می‌گوید: سیل اخیر در 10 شهرستان شوشتر، شوش، اهواز، کارون، دزفول، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه و دشت آزادگان جاری شد. در نتیجه سیل 130 روستا دچار آب‌گرفتگی و 9658 واحد مسکونی خسارت دیدند در حالی که هنوز این آمار نهایی نشده و تا زمان فروکش کردن کامل سیلاب این آمار تغییر خواهد کرد.  به گزارش همشهری مسعود انصاریان با بیان این‌که سیلاب در برخی مناطق از هفته گذشته فروکش کرده است،‌ می‌افزاید: خسارت‌های سیل به 2 بخش تجهیزات منازل و آسیب دیدن بنا تقسیم می‌شود. ابعاد فنی خسارت بررسی و پس از آن مشخص می‌شود که آیا واحدها به بازسازی کامل نیاز دارند یا تعمیرات جزئی.
وی با اشاره به همکاری استان‌های معین در خوزستان توضیح می‌دهد: استان فارس در شهرستان شوشتر، استان کرمان در شهرستان حمیدیه، استان البرز در شهرستان باوی، استان تهران در دشت آزادگان و هویزه و استان هرمزگان در کارون، شادگان و آبادان فعالیت می‌کنند و بنیاد مسکن خوزستان در اهواز، شوش و دزفول به عنوان معین فعال است.
انصاریان با بیان این‌که ارزیابی‌ خسارت‌ها در حال انجام است، ادامه می‌دهد: تاکنون 2500پرونده برای خسارت‌دیدگان تشکیل شده که در حال ثبت آنها هستیم تا پرداخت کمک بلاعوض را شروع کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان درباره تسهیلات اختصاص‌یافته به سیل‌زدگان می‌گوید: 5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و تسهیلات با نرخ پایین برای خرید و تعمیر تجهیزات به سیل‌زدگان اختصاص یافته و اعتبار لازم برای پرداخت آن تأمین شده است. پس از ثبت درخواست در سیستم، مبلغ خسارت‌ها به حساب سیل‌زدگان واریز می‌شود. همچنین مبلغ 40 میلیون تومان با نرخ سود 4 درصد و 10 میلیون تومان نیز برای نوسازی واحدهای خسارت‌دیده روستایی پرداخت می‌شود. برای بازسازی منازل خسارت‌دیده شهری هم 10 میلیون تومان بلاعوض و 50 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 4 درصد پرداخت می‌شود. انصاریان با بیان این‌که بودجه لازم برای پرداخت خسارت‌ها تأمین اعتبار شده و به محض تشکیل پرونده این خسارت‌ها واریز می‌شود، ادامه می‌دهد:‌ مشکل ما این است که آب در برخی از روستاها پایین نرفته و به همین دلیل نمی‌توانیم برآورد دقیقی از خسارت داشته باشیم. به همین دلیل تا زمان فروکش کردن کامل آب در خوزستان همه آمارها تقریبی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید