• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 27 فروردین 1398
کد مطلب : 52626
+
-

آمادگی سازمان میراث و وزارت کار برای توسعه اشتغال

نشست مشترک رئیس سازمان میراث فرهنگی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بررسی فعالیت‌های مشترک و کمک به رونق تولید و اشتغال در ارگ آزادی تهران برگزار شد. به گزارش سازمان میراث فرهنگی، در این نشست که تعدادی از معاونان 2 دستگاه و مدیران برخی بانک‌ها نیز حضور داشتند، رئیس سازمان میراث فرهنگی و وزیر کار درخصوص فعالیت‌های مشترک و هدفگذاری برای رونق تولید و اشتغال در کشور گفت‌وگو کردند.

علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در این نشست با اعلام آمادگی سازمان میراث‌فرهنگی برای همکاری با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها برای کمک به رونق تولید و اشتغال در کشور گفت: در سازمان میراث فرهنگی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد شغل پایدار وجود دارد و می‌توانیم با سرمایه‌گذاری اندک در حوزه‌های مرتبط با ماموریت‌های این سازمان شغل پایدار ایجاد کنیم. او افزود: توان ایجاد شغل در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی بسیار بالاست و عمده این مشاغل پایدار هستند که با سرمایه‌گذاری اندک ایجاد می‌شوند. رئیس سازمان میراث‌فرهنگی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی که به تازگی در کشور شکل گرفت، موضوع بومگردی‌ها است که هم‌اکنون 1500واحد بومگردی در کشور ایجاد شده و هدفگذاری ما احداث 2هزار واحد بومگردی است.مونسان گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری علاوه بر اثرات اقتصادی، موجب مهاجرت معکوس روستاییان و رونق گرفتن روستاها نیز می‌شود. به گفته وی، «یکی از مشکلات حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، موضوع بیمه فعالان این دو حوزه است که در این خصوص نیازمند همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم. معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: در حوزه صنایع‌دستی نیز ظرفیت‌ها بی‌شمار است که توجه به این هنر-صنعت می‌تواند راهگشای مسائل اقتصادی در کشور باشد. محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با اعلام ظرفیت‌های بی‌نظیر اشتغال و تولید در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی از آمادگی کامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای همکاری با سازمان میراث فرهنگی به‌منظور فعالیت بیشتر با هدف کمک به تولید اشتغال و رونق اقتصادی خبر داد.

او گفت: موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، بسیار مهم و حیاتی است که باید تبدیل به تصمیم و هرچه زودتر عملیاتی شود.
شریعتمداری تأکید کرد: باتوجه به موضوعات مطرح شده در این نشست، امیدوارم در قالب توافق‌های جدید کارهای خوبی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی با هدف رونق تولید و اشتغال انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید