• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 26 فروردین 1398
کد مطلب : 52518
+
-

خوزستان؛ همه ایران

شهرداری تهران 250 نیروی متخصص و تعدادی ماشین‌آلات و تجهیزات کمکی به خوزستان اعزام و ارسال کرده است

پرونده
خوزستان؛ همه ایران

سیدعلیرضا شریفی|‌  اهواز- خبرنگار:

«بنی‌آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند/ چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار». این شعر را بسیاری از ما از کودکی از بریم و در موقعیت‌های مختلف هم ثابت کرده‌ایم که مثل تک‌تک واژه‌های آن در کنار هم هستیم و هرگز پشت یکدیگر را خالی نمی‌کنیم.

از زمان طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در خوزستان، بسیاری از مردم کشورمان برای همیاری و همدردی با سیل‌زدگان یاعلی گفتند و برای کمک به خوزستان آمدند. بسیاری هم کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به دست افراد معتمد و گروه‌های مردمی دادند تا به دست سیل‌زده‌ها برسانند. تعدادی هم در شبکه‌های اجتماعی و صفحات مجازی و رسانه‌های خود حمایت از مردم خوزستان را در پیش گرفتند و هرگز خوزستان را تنها نگذاشتند.کمک‌ها در حد نیروهای مردمی باقی نماند و در سطح شهرداری‌ها و استانداری‌های مختلف هم به خوزستان یاری رسانده شد و این یاری‌ها همچنان ادامه دارد. البته وسعت سیلاب‌ها آن‌قدر زیاد است که کمک‌ها به مدیریت بیشتری نیاز دارد، اما در اصل موضوع کمک‌رسانی و یاری و همدلی هرگز از سوی استان‌های دیگر کوتاهی‌ صورت نگرفت.

 پس از بحرانی شدن شرایط در خوزستان و محاصره چند شهر و چندصد روستا در آب، 5 استان به ‌عنوان استان‌های معین خوزستان برای مقابله با سیل انتخاب شدند تا بتوانند با اعزام نیروهای متخصص و تجهیزات لازم به کمک مردم سیل‌زده این استان بشتابند.سخنگوی وزارت کشور در این باره می‌گوید: نظر به حجم و گستردگی خسارات وارد شده به استان‌های متاثر از سیل، بالاخص خوزستان و استمرار وضعیت فوق‌العاده، به منظور امدادرسانی فوری و مستمر،5 استان ملزم شدند جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران را بدون فوت وقت برگزار کنند.

«سلمان سامانی» می‌افزاید: 5استان تهران، اصفهان، فارس ،کرمان و البرز به ارسال امکانات، تجهیزات، ماشین‌آلات، مواد غذایی و مایحتاج عمومی و در صورت لزوم افراد متخصص به استان خوزستان اقدام می‌کنند.
پس از تعیین استان‌های معین برای خوزستان، معاونت‌های استانداری‌های آنها در شهرستان‌های مختلف خوزستان مثل دشت ‌آزادگان، اهواز و... مستقر شده‌اند و شهرداری‌های آنها هم زیر نظر همین معاونت‌ها فعالیت خود را انجام می‌دهند.


تهران کنار خوزستان

در تقسیم‌بندی مناطق سیل‌زده خوزستان بین استان‌های معین، شهرستان دشت‌آزادگان در حوزه کمک‌رسانی تهران قرار گرفت. شهرداری تهران هم پس از ابلاغ وزیر کشور 205 نفر از نیروهای متخصص خود را به همراه تعدادی تجهیزات و ماشین‌آلات به خوزستان اعزام کرد.
از زمان انتخاب تهران به عنوان استان معین خوزستان حدود ۷۰ کامیون حاوی کمک‌های مردمی از مناطق مختلف شهر تهران که حاوی اقلام مصرفی مانند پتو، چادر و مواد خوراکی و وسایل مورد استفاده برای سیل‌زدگان است، به این مناطق اعزام شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این رابطه با بیان این‌که ۱۵۰ نفر از نیرو‌های شهرداری در خوزستان مستقر هستند، گفت: در مجموع در سه استان خوزستان، لرستان و گلستان ۵۰۰ نفر از نیرو‌های شهرداری در حال خدمت‌رسانی هستند.

«مجتبی یزدانی» افزود:کاروان‌های متعددی به مناطق سیل‌زده در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان ارسال شده که به تناسب مشکلات هر استان اقلام متفاوت بوده است. به عنوان مثال، استان گلستان نیاز به پمپ آب و وسایلی دارد که بتواند آب را از خانه‌ها به بیرون پمپاژ کند که شهرداری تهران به این استان پمپ‌های آب ارسال کرد.

یزدانی گفت: از طرفی در مناطقی مانند استان لرستان نیاز به لجن‌کش و تجهیزاتی است که بتواند گل و لای را از خانه‌های مردم به بیرون هدایت کند که شهرداری تهران تجهیزات مورد نیاز در این زمینه را ارسال کرد.
وی تاکید کرد: تجهیزات امدادی و نیروهای خدماتی و یاری‌دهنده به مناطق سیل‌زده از روزهای قبل بر اساس نیازهایی که اعلام شده است از سوی شهرداری اعزام شده‌اند و امروز اقلام مصرفی و کمک‌های مردمی ارسال شد. این اقلام توسط هلال احمر در مناطق مختلف سیل‌زده توزیع می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: معاون امور مناطق شهرداری تهران هم‌اکنون در مناطق سیل‌زده حاضر است و در صورتی که نیازی به کمک‌رسانی شهرداری تهران باشد دریغ نخواهد شد. البته مدیریت امداد‌رسانی به سیل‌زدگان توسط وزارت کشور و استانداری‌ها انجام می‌شود و شهرداری تهران وظایفی را انجام می‌دهد که ازسوی استانداری محول می‌شود.


کمک‌های هلال احمر

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر کشور نیز گفت:یک محموله ۶ تنی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر شامل دارو و انواع سرنگ به مناطق سیل‌زده استان خوزستان ارسال شده است.این محموله شامل انواع دارو و سرنگ، تحویل جمعیت هلال احمر استان خوزستان شد تا پس از هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح در اختیار هموطنان عزیز خوزستانی قرار گیرد.
«علی فرجی» افزود: نخستین محموله این سازمان شامل اقلام زیستی و بهداشتی، سه‌شنبه گذشته ۲۰ فروردین به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان ارسال شد.


ماشین‌آلات تهران به کمک خوزستان آمدند

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز در این زمینه به خبرنگار همشهری گفت: نیروهای اعزام ‌شده از سوی شهرداری تهران در اهواز و سوسنگرد مستقر شده‌اند و در تحکیم سیل‌بندها برای جلوگیری از نفوذ آب به شهرها همکاری می‌کنند.
«کیامرث حاجی‌زاده» اظهار کرد: 75 راننده و کمک‌راننده ماشین‌آلات سنگین کمکی، 130 نیروی انسانی برای کمک در موکب‌های امدادرسانی و 3 تیم پزشکی همراه با تجهیزات و دارو از سوی شهرداری تهران به مناطق سیل‌زده اهواز و دشت ‌آزادگان ارسال و اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه می‌دهد: تاکنون 50 دستگاه خودرو شامل 22 کامیون، 8 کمرشکن، 6 لودر، 3 جرثقیل، یک نورافشان، 4 حمل‌کننده زباله، یک خاور، 4 پیکاپ و یک سواری از شهرداری تهران به خوزستان اعزام شده است.
حاجی‌زاده اضافه می‌کند: بنا بر بررسی نیاز سیل‌زدگان، تاکنون 4‌هزار پرس غذا، 1800 قوطی کنسرو، 22 هزار بطری آب معدنی، 120 دست لباس خدمات شهری، 120 تخته پتو، 75 عدد چادر، 40 جفت چکمه و 500 بسته مواد بهداشتی از سوی شهرداری تهران در اختیار مردم خوزستان قرار گرفته است.

وی می‌گوید: این تجهیزات به تمام مناطق سیل‌زده خوزستان که تحت مسئولیت تهران هستند، ارسال شده است.

لزوم نیازسنجی برای بسیج امکانات

استاندار تهران نیز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: متاسفانه خوزستان اکنون در وضعیت سختی به سر می‌برد و آب از استان‌های بالادست کرخه به ‌صورت سیلاب و طغیان در حال عبور از این منطقه است. «انوشیروان محسنی بندپی» گفت: همین موضوع سبب شده است با تصمیم ستاد مدیریت بحران کشور دستور تخلیه 7 شهر خوزستان صادر شود و حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ساکن در این مناطق به خروج از مناطق در معرض تهدید مجبور شوند.

محسنی بندپی افزود: پیرو دستور وزیر کشور، استان تهران با بهره‌گیری از امکانات مختلف در حوزه‌های فنی، پشتیبانی و تخصصی به عنوان استان معین مامور یاری‌رسانی به هموطنان سیل‌زده در خوزستان است. بر همین اساس باید نیازسنجی لازم در این مناطق صورت بگیرد تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف اعم از اسکان هموطنان، ارائه خدمات به سیل‌زدگان و مواردی از این دست اقدامات لازم را انجام دهیم و تدارکات مورد نیاز این منطقه را تامین
 کنیم.استاندار تهران بیان کرد: تقی‌زاده (معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران) به عنوان متولی اصلی مدیریت امکانات استان تهران در مناطق سیل‌زده با همراهی یکی از فرمانداران در این مناطق حضور خواهد داشت. سیاستگذاری و هدایت امکانات با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان تهران در این مناطق صورت می‌گیرد.


کمک کرمان به خوزستان

کرمان هم یکی از 5 استان معین خوزستان در سیلاب اخیر است و طبق تقسیم‌بندی‌ها کمک‌رسانی به شهرستان حمیدیه به این استان محول شده است.
آخر هفته گذشته بود که «محمدجواد فدایی» استاندار کرمان برای بررسی فعالیت ستاد معین خوزستان در منطقه سیل‌زده حمیدیه عازم این استان شد. فدایی در این سفر یک‌روزه از منطقه سیل‌زده حمیدیه بازدید کرد و در جریان روند کمک‌رسانی‌ها قرار گرفت.

2 روز قبل از سفر استاندار کرمان به خوزستان، یک محموله 28 تنی شامل کمک‌های غذایی، امدادی و بهداشتی که بخشی از آنها کمک‌های مردمی بود، برای سیل‌زدگان حمیدیه ارسال شد.
این محموله شامل ۱۳ هزار قوطی انواع کنسرو، ۴ تن برنج و حبوبات، 1900 بسته چای، 1260 بسته خرما، 1900 قوطی روغن، 4800 بسته نوار بهداشتی و پوشک، ۱۱ هزار قلم مواد بهداشتی و شوینده، ۲۱۰ تخته پتو، ۷۰۰ جفت دمپایی و کفش و 600 تخته موکت بود. طبق گفته استاندار کرمان، کمک‌های مورد نیاز بر حسب اعلام ستاد مستقر در حمیدیه ادامه خواهد داشت.

به گفته فدایی، در استان کرمان یک خط هوایی ویژه به ‌منظور تسریع ارسال کمک‌های مورد نیاز مردم خوزستان به‌ ویژه سیل‌زدگان حمیدیه راه‌اندازی شده است.
نماینده‌هایی از ارگان‌های مختلف کرمان از جمله فرمانده سپاه ثارالله این استان، شهردار کرمان و معاون عمرانی استانداری کرمان و تعدادی نیروی مردمی در حمیدیه حضور دارند و در حال خدمت‌رسانی به سیل‌زده‌ها هستند.
«رضا فلاح» مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر کرمان نیز گفت: علاوه بر کمک‌هایی که به خوزستان به ‌ویژه شهرستان حمیدیه ارسال شده، ۹۷ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی هم در نقاط پرتردد کرمان و نیز شعب جمعیت هلال ‌احمر این استان برپا شده و تاکنون بیش از 70 میلیون تومان کمک‌های نقدی جمع‌آوری‌شده به خوزستان ارسال شده است. 

همچنین یک بیمارستان صحرایی با عنوان حضرت فاطمه ‌الزهرا(س) از سوی کرمان وابسته به بهداری سپاه به خوزستان اعزام و با ۶۰ نفر به عنوان کادر درمانی در شهرستان حمیدیه مستقر شده است.
«روح‌الله سلیمانی» مدیر بیمارستان حضرت فاطمه ‌الزهرا(س) کرمان اظهار کرد: این بیمارستان، یک بیمارستان تخصصی با ظرفیت ۳۲ تخت و قابل ارتقا به ۶۴ تخت است.

وی گفت: این بیمارستان از بخش‌های بستری، اورژانس، اتاق عمل، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، تصویربرداری، آزمایشگاه و دندانپزشکی برخوردار و در خدمت سیل‌زده‌های شهرستان حمیدیه است.
یک تیم از خبرنگاران، عکاسان و مستندسازان نیز از سوی بسیج رسانه و خانه مطبوعات استان کرمان به منطقه حمیدیه اعزام شده‌اند تا اخبار مربوط به سیل را در این منطقه پوشش دهند.


کمک‌های فارس به مناطق سیل‌زده شوش و شوشتر

فارس نیز به عنوان استان معین خوزستان برای امدادرسانی به شهرستان‌های سیل‌زده شوش و شوشتر تعیین شده و با دستور استاندار آن، فعالیت تیم ستاد مدیریت بحران این استان در این شهرستان‌ها آغاز شده است.
استاندار فارس درباره کمک‌های ارسال ‌شده این استان به شهرهای شوش و شوشتر گفت: تیم‌هایی از راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای، جهاد نصر، اداره برق، دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر فارس مشغول ارائه خدمات در مناطق سیل‌زده خوزستان به خصوص شوش و شوشتر هستند‌.

«عنایت‌الله رحیمی» افزود: تاکنون محموله‌ای شامل 1500 تخته پتو، ۵۰۰‌دستگاه چادر امدادی و هزار بسته بهداشتی و غذایی به ارزش ۶ میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال به صورت هوایی از فارس به خوزستان ارسال شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز از ارسال 2 محموله این جمعیت برای کمک به سیل‌زدگان استان‌های خوزستان، لرستان و شمال کشور خبر داد.
«حسین درویشی» گفت: تاکنون 4500 تخته پتو و 1300 چادر به این استان‌ها ارسال شده است.وی ادامه داد: تاکنون 13 هزار کیلوگرم برنج، 26 هزار قوطی انواع کنسرو، 3900 بطری روغن، 1300 بسته چای، 1300 کیلوگرم قند و شکر، 7800 کیلوگرم حبوبات و 1300 بسته نمک به همراه 8 دستگاه تریلر و کامیونت توسط جمعیت هلال احمر فارس به مناطق درگیر سیل خوزستان به خصوص شوش و شوشتر ارسال شده است.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر شیراز هم گفت: با توجه به نیازی که مناطق سیل‌زده خوزستان به ماشین‌آلات مکانیکی دارند، این محموله شامل 6 کامیون، یک دستگاه کف‌کش، یک دستگاه کمرشکن و 3 دستگاه لودر به خوزستان ارسال شده است.
مقیمی با بیان این‌که این محموله همچنین شامل اقلام بهداشتی و خوراکی مانند پتو، پوشاک، برنج، روغن و کنسرو به ارزش 5 میلیارد ریال است، اضافه کرد: این اقلام از محل کمک‌های مردمی و شهرداری شیراز جمع‌آوری شده است و همچنان هم ادامه دارد.رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز بیان کرد: تعدادی از اعضای شورای شهر شیراز همراه با این کاروان در مناطق سیل‌زده استان خوزستان حضور پیدا کردند تا نیازسنجی کنند و بدانیم که اقلام مورد نیاز سیل‌زده‌های شوش و شوشتر چه مواردی هستند.


البرز ۵ هواپیما حاوی کمک‌ را به خوزستان فرستاد

البرز هم به ‌عنوان استان معین خوزستان پای کار آمده و طبق تقسیم‌بندی‌ها، رسیدگی به سیل‌زده‌های شهرستان باوی به آن واگذار شده است. کمپ البرز در سه‌راه تپه اهواز راه‌اندازی شده است و کمک‌های دستگاه‌های مختلف این استان در آنجا تجمیع می‌شود.پیش از ابلاغ وزیر کشور و تعیین البرز به عنوان معین خوزستان برای خدمات‌رسانی در حادثه سیل اخیر، استاندار البرز وضعیت خوزستان را رصد و به ارسال کمک‌های مردمی البرز به این استان اقدام کرد. این در حالی بود که البرز خود در نوروز 98 با بارندگی و آبگرفتگی درگیر بود.

استاندار البرز با بیان این‌که ۵ هواپیما حامل کمک‌های استان البرز به خوزستان ارسال شده است، گفت: مجموعه دستگاه‌های مختلف البرز با ۳۷۰ نفر نیروی متخصص و همه توان و ظرفیت به خوزستان رفته‌اند تا به مردم سیل‌زده خدمت‌رسانی کنند.«عزیزالله شهبازی» با بیان این‌که سیل در خوزستان خسارت‌های بسیاری بر جا گذاشته است، اظهار کرد: در نخستین اقدام، در 5 سورتی پرواز با 3 فروند هواپیمای c130 ارتش، یک بوئینگ 707 ارتش و یک بوئینگ 747 صد تن اجناس مختلف مانند لوازم شوینده و بهداشتی، پتو، چادر مسافرتی، روغن و سایر آذوقه‌های مورد نیاز از فرودگاه پیام استان البرز به فرودگاه اهواز ارسال شد.

استاندار البرز گفت: اکنون تعداد زیادی از نیروهای مستقل در خوزستان مستقر هستند و نیروی انتظامی و سپاه پاسداران نیز از استان البرز در حوزه‌های امدادی‌ فعالیت می‌کنند.
شهبازی ادامه داد: معاون عمرانی استاندار البرز به همراه تیمی 370 نفره در خوزستان مستقر شده‌اند و چند دستگاه بولدوزر، لودر و امکانات محلی را به کار گرفته‌اند.
استاندار البرز گفت: درباره طبخ غذا هم حدود 3500 تا 5 هزار پرس غذا در روز طبخ و توزیع می‌شود. همچنین امکانات فراوانی در محل کمپ استان البرز وجود دارد و هرطور که استانداری خوزستان اعلام کند، آنها را توزیع می‌کنیم.
به گفته این مسئول، در حال‌ حاضر 3 کمپ بزرگ با ظرفیت 500 چادر در شهرستان باوی خوزستان راه‌اندازی شده و آماده پذیرایی از سیل‌زدگان است.


تهرانی‌ها برای کمک به خوزستان بسیج شده‌اند

شهردار تهران نیز شنبه این هفته به خوزستان آمد تا از نزدیک در جریان فعالیت کاروان های عملیاتی و امدادی مدیریت شهری در این استان قرار بگیرد. روستای «کوت سیدنعیم» از توابع دشت آزادگان نخستین مقصد «پیروز حناچی» بود.

حناچی پس از ورود به اهواز با حضور در منطقه سیل زده کوت سیدنعیم در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری تهران معین استان خورستان است و ما نیروها و تجهیزات‌مان را در دشت آزادگان برای کمک به مناطق سیل زده مستقر کرده‌ایم.وی تاکید کرد: تمام تلاش ما سرازیر کردن کمک‌های مردمی و تجهیزات مورد نیاز به روستاهای مستقر در دشت آزادگان مانند کوت سیدنعیم، سید بستان و ... است و شهرداری تهران ماشین آلات، تجهیرات فنی و کمک‌های مردمی را به منطقه ارسال کرده است.شهردار تهران با اشاره به این که مردم سیدنعیم با احداث سیل بندها در موقعیت مناسب با ارزش‌ترین خدمت را به منطقه کردند، افزود: احداث این سیل بندها باعث شده ورود آب به دشت‌های پایین دست متوقف شود.

حناچی با بیان ای که دشت آزادگان همواره با بحران سیل سر و کار داشته و در سال‌های 47 و 58 و سال‌های جنگ شاهد سیل‌های گسترده در این منطقه بودیم، گفت: درحال‌حاضر تلاش ما این است که با کمک مردم همیشه همراه منطقه سیل‌بندها را تثبیت کنیم، اما سیل موضوعی است که باید با تلاش همه و ایجاد زیر ساخت مناسب برای همیشه حل شود.
شهردار تهران در پایان عنوان کرد: در تهران همه برای کمک به مردم اهواز بسیج شده اند و شهرداری تهران هم با اعزام نیروهای مهندسی، پشتیبانی، خدماتی، ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات فنی به این کمک‌ها پیوسته است.


اصفهانی‌ها هم خوش درخشیدند

اصفهان نیز به عنوان یکی از استان‌های معین خوزستان در زمینه کمک به سیل‌زده‌ها زحمات زیادی را متقبل شد. در تقسیم‌بندی خوزستان بین استان‌های معین، اهواز سهم اصفهان شد و نیروهای این شهر در کنار نیروهای مردمی اهواز خیلی خوب کار کردند.

فاضلاب روان در خیابان‌ها و مناطقی مثل پردیس که تا یک متر هم رسیده بود، توسط نیروهای اصفهانی و با کمک ماشین‌های مکنده جمع‌آوری شد و در حال‌ حاضر فاضلاب در مناطقی که با این مساله درگیر بودند، بسیار کاهش یافته است.عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری با تقدیر از عملکرد نیروهای اصفهانی در منطقه عین دو اهواز می‌گوید: ماشین‌آلات و تجهیزات زیادی از سوی استانداری اصفهان به اهواز اعزام شده است.

«جاسم موسی‌پور» می‌گوید: اصفهان در تحکیم سیل‌بندهای منطقه عین‌ دو هم که چند روز پیش زیر آب رفت، همکاری خوب و قابل ‌توجهی داشت.وی  می‌افزاید: همچنین در زمینه لایروبی شبکه فاضلاب و دفع آن ماشین‌آلات زیادی از اصفهان به اهواز اعزام شد که در کاهش بحران سیل نقش مهمی داشت.استاندار اصفهان هم گفت: از ابتدای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده خوزستان، لرستان و گلستان تاکنون 100 دستگاه کامیون و تریلی به این استان‌ها ارسال شده است.«عباس رضایی» افزود: 9 دستگاه لودر، 5 بیل مکانیکی، 9 دستگاه کمرشکن و 31 کامیون کمپرسی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان خوزستان اعزام شد.


کمک‌های دیگر استان‌ها

غیر از 5 استانی که به عنوان استان‌های معین خوزستان انتخاب شده‌اند و این روزها در حال امدادرسانی به شهرهای مختلف این استان هستند، استان‌های دیگر هم برای خوزستان کم نگذاشتند و برای کاهش دردها، رنج‌ها و نگرانی‌های هموطنان خود پای کار آمدند.

استان‌های چهار گوشه کشور این روزها به کمک خوزستان آمده‌اند و تا روز آخر نیز در میدان می‌مانند. آنها با هرچه در توان دارند، به مردم خوزستان کمک می‌کنند و تمام آرزویشان این است که خوزستانی‌ها دوباره به خانه‌های خود برگردند و بی‌دغدغه به زندگی خود ادامه دهند.


همراهی هنرمندان با «سیل مهربانی»

جمعی از هنرمندان سینمای کشورمان نیز 23 فروردین با حضور مقابل پردیس سینمایی آزادی در شهر تهران به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان پرداختند.‎علی نصیریان، همایون اسعدیان، حسن فتحی، مازیار میری، فرشته طائرپور، امین تارخ، حبیب رضایی، لاله اسکندری، فاطمه معتمدآریا، امین حیایی، آریا عظیمی‌نژاد، بهرام افشاری و شبنم مقدمی از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور یافتند و ضمن اهدای هدایای خود به سیل‌زدگان، به جمع‌آوری کمک‌های مردمی پرداختند.‎تعداد زیادی از مردم نیز با حضور مقابل پردیس آزادی، در این کار مشارکت کردند و در مقابل کارت‌هایی را با آرم خانه سینما و هلال احمر با عنوان «سیل مهربانی» که توسط هنرمندان امضا شده بود، دریافت کردند. دی‌وی‌دی چند فیلم سینمایی هم به صورت رایگان به مردم اهدا شد. این مراسم با همکاری خانه سینما، جمعیت هلال احمر و شهرداری تهران برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید