• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 25 فروردین 1398
کد مطلب : 52252
+
-

تاج: ماجرای سرمربی تیم ملی نهایی شده است

تیتر یک
تاج: ماجرای سرمربی تیم ملی نهایی شده است

 از فروردین موعود کمتر از یک هفته مانده اما هنوز جایگزین کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران معرفی نشده است. پیش از این، افراد زیادی مدعی شده بودند که پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی به‌زودی نهایی می‌شود. محمود اسامیان، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون که از نزدیکان مهدی تاج، رئیس فدراسیون است، در گفت‌وگو با همشهری خبر داده بود که در فروردین‌ماه از نفر اول نیمکت تیم ملی رونمایی خواهد شد. علیرضا مرزبان، سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان مدعی شده که می‌داند چه‌کسی جانشین کی‌روش می‌شود اما به دلایلی نمی‌تواند نامش را بگوید.
گروهی هم معتقدند همه نام‌های بزرگی که تاکنون مطرح شده، رد گم‌ کنی بوده و انتخاب نهایی کسی نیست جز برانکو ایوانکوویچ. با وجود همه این گمانه‌زنی‌ها، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، هنوز رسما از هیچ گزینه‌ای نام نبرده است. او اخیرا در گفت‌وگویی تلاش کرده بود دشواری انتخاب یک مربی خارجی را با توجه به محدودیت‌ها در جابه‌جایی ارز توضیح دهد. به گفته تاج، این محدودیت‌ها تا آنجا پیش رفته که فدراسیون فوتبال 4‌ماه پیش بیش از 800هزار دلار به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده تا از این طریق طلب کارلوس کی‌روش را پرداخت کند اما این پول هنوز به‌دست کی‌روش نرسیده است.
تاج در گفت‌وگویی کوتاه با همشهری ‌ورزشی توضیح می‌دهد که یکی از دلایلی که باعث شده انتخاب سرمربی تیم ملی به تعویق بیفتد، همین محدودیت جابه‌جایی ارز است: «موضوع سرمربی تیم ملی نهایی شده ولی طرفداران فوتبال باید بدانند که با توجه به مشکلاتی که داریم، به‌راحتی نمی‌توانیم پول جابه‌جا کنیم. مردم باید متوجه مشکلات ما باشند.»
شاید همین مشکلات در نقل‌و انتقال ارز و البته مشکل بزرگی به نام تامین ارز مورد نیاز باعث شده بود برخی چهره‌های سرشناس مانند علی پروین توصیه کنند که بهتر است جانشین کی‌روش ایرانی باشد؛ با این حال شواهد نشان می‌دهد که مهدی تاج این توصیه را نپذیرفته است.
سایت وزارت ورزش و جوانان، دیروز خبر داد که وزیر دیداری 3ساعته با رئیس‌جمهور داشته است که در بخشی از آن به موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی هم اشاره شده است. طبق این گزارش روحانی به سلطانی‌فر گفته است: «باید خیال مردم بابت تیم ملی فوتبال و آینده آن راحت باشد. توقع دارم تیم امید ایران هم بعد از سال‌ها به المپیک آینده راه پیدا کند.»
به‌نظر می‌رسد با توجه به انتظارات بالای مردم برای انتخاب یک گزینه مناسب و تأکید رئیس‌جمهور، وزارت ورزش نقش پررنگ‌تری در تامین هزینه‌ها و جابه‌جایی ارز به‌عهده بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید